۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۸۶۵۳۶
معاون تبلبغ حوزه های علمیه لرستان:

تهذیب مقدم بر آموزش است/ انگیزه از مهم ترین عوامل پویایی تحصیل در مدارس است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب مدارس علمیه لرستان با بیان این که تهذیب مقدم بر آموزش است، گفت: طلاب در طول سال تحصیلی باید به صورت همزمان به تهذیب و تحصیل اهمیت دهند.
اخلاق

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ و تهذیب مدارس علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، تحصیل، تهذیب نفس و ورزش از مهم ترین وظایف طلاب است.

 

وی با بیان این که در جهت تهذیب و تزکیه نفس خویش باید از سیره ی اهل بیت(ع) الگو بگیرند، افزود:  تهذیب مقدم بر آموزش است.

 

حجت الاسلام ولی پور در ادامه با تأکید بر علم اندوزی طلاب خاطرنشان کرد: طلاب مدارس علمیه باید به این امر آگاه باشند که علم زمینه ساز اخلاق است.

 

وی با بیان این که در جهت علم آموزی طلاب باید در مدارس به دنبال ایجاد نشاط بین آنان باشیم، اظهار داشت: نشاط معنوی بین طلاب در مدارس بسیار کم است.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان توجه مدیران، معاونان و اساتید به برنامه های درسی و برگزار کردن کلاس های ورزشی و تفریحی را از عوامل ایجاد نشاط در مدارس بیان کرد.

 

وی تصریح کرد: در راستای ایجاد و احیای نشاط تحصیلی بین طلاب باید آنان را در زمینه های تحقیق و پژوهش و مباحثه فعال کرد که اساتید حوزه های علمیه در این زمینه نقش بسزایی بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام ولی پور وجود انگیزه بین طلاب را از مهم ترین عوامل پویایی تحصیل در مدارس علمیه بیان کرد و افزود: حوزه های علمیه با برگزاری دوره های مختلف آزمون، مصاحبه و برگزاری دوره های تثبیت  و اختبار تلاش می کند افرادی که دارای استعداد طلبگی هستند و توانایی لازم را دارند جذب مدارس شود.

 

وی یادآور شد: شکوفایی استعداد طلاب، به وجود آوردن انگیزه بین طلاب و تقویت مسؤولیت سنگینی است که بر دوش کادر آموزشی مدارس علمیه است.

 

مدیر مدرسه علمیه رضوی خرم آباد در ادامه بیان داشت: در سال تحصیلی جدید 20 طلبه نو ورود در مدرسه علمیه رضوی پذیرفته شده است./9459/302/ب2

ارسال نظرات