۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۲۸۶۶۴۲

نشست «نقش الازهر در صیانت جوانان از اندیشه‌های گمراه» در مصر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ الازهر مصر دومین نشست خود را پیرامون نقش این دانشگاه در حمایت از جوانان و صیانت از اندیشه‌های آنان با حضور جمعی از فرهیختگان آموزشی و پژوهش کشور برگزار کرد.
الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دانشگاه الازهر مصر در چهارچوب استمرار همفکری فرهنگی با گروه‌های مختلف مصری، دومین نشست خود را با عنوان «نقش الازهر در صیانت جوانان از اندیشه‌های گمراه» در جمع تعدادی از مدیران آموزشگاه‌ها برگزار کرد.

 

در این نشست که با حضور جمعی از نمایندگان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، علمای الازهر مصر تاکید کردند که این دانشگاه بیش از هزار سال، نماد علم در میان مشتاقان به تحصیل بوده است.

 

علمای الازهر خاطر نشان کردند: با تلاش‌های این دانشگاه، خداوند دین و عقیده اسلامی مسلمانان را بدون کوچکترین تبدیل و یا تحریف، صیانت کرده است همانگونه که امروز، این دانشگاه سنبل مبارزه با اندیشه‌های افراطی و سازمان‌های تروریستی شده است.

 

علمای الازهر افزودند: دانش‌پژوهان، اندیشمندان، علما و صاحب‌نظران با حضور در استان‌های مختلف کشور در قالب کاروان‌های تبلیغی به هوشیاری و آگاهی مردم پرداخته و ضمن فراخواندن آنان به خیر و نیکی، به نشر تفکر معتدل و به دور از خشونت و نیز تقدیم کمک‌های پزشکی و مادی به نیازمندان مبادرت ورزیده‌اند.

 

علمای الازهر با اشاره به جایگاه دانشجویان و دانش‌پژوهان الازهر در نشر ارزش‌های اسلامی و اخلاق در جامعه تصریح کردند: این افراد برای کسب دیدگاه الازهرنسبت به اسلام از مناطق مختلف به این دانشگاه آمده‌اند، از این رو از آنان درخواست می‌کنیم که فرستادگان صلح و آرامش در جامعه خود باشند.

 

دانشجویان، دانش‌پژوهان و نمایندگان وزارت آموزش و پرورش نیز با تجلیل از تلاش الازهر مصر در ارائه الگوهای مناسب آموزشی اظهار داشتند که یادگیری مسائل حیاتی زندگی و شناخت اندیشه‌های غلط، بر همگان واجب است./981/ب902/د

ارسال نظرات