۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۸۶۶۶۹
آیت الله شبستری مطرح کرد؛

ضرورت توجه مسؤولان و فعالان فرهنگی به ظرفیت‌های فضای مجازی

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری توجه بیشتر به ظرفیت های فضای مجازی لازم و ضروری دانست و گفت: مسؤولان و فعالان فرهنگی باید به این مسأله توجه بیشتری داشته باشند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، عصر امروز در اختتامیه سومین جشنواره سراسری وبلاگ نویسی قرآنی، با تقدیر از فعالان عرصه قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی، اظهار داشت: پیغمبر اسلام شریف ترین مردم را حاملان و خادمان قران معرفی می کند؛ نشر، کتابت و ترویج قرآن در جامعه خدمت به قرآن است.

 

وی با اشاره به بیانات رهبری در توجه به ظرفیت های تبلیغی فضای مجازی، ابراز داشت: امروز فضای مجازی از مخاطبان بسیاری برخوردار است، وبلاگ نویسی قرآن نیز از جمله ابزارهای فضای مجازی برای ترویج و نشر معارف قرآنی است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر توجه به مفاهیم و دستورات قرآن کریم، افزود: طبق روایات در روز قیامت، قرآن کریم به جهت مهجور قرار گرفتن شکایت خواهد کرد، عمل نکردن به دستورات قرآن کریم، و گاه عمل متضاد با قرآن مهجور قرار دادن قرآن است.

 

وی با انتقاد از برخی سنت های موجود در جامعه، تصریح کرد: برخی از سنت ها جامعه امروزی نه تنها با خواسته‌های قرآن مطابقت ندارد بلکه در تضاد است، مهریه های سنگین، روحیه اشرافی‌گری هیچ مطابقتی با فرامین قرآنی ندارد.


وی با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و برنامه تبلیغی دشمن برای تضعیف فرهنگ دینی در میان جامعه ایران اسلامی، از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتقاد کرد و ابراز داشت: با وجود چنین فضای تبلیغی ضد فرهنگی دشمن، ارائه مجوز به کنسرت های مختلط جایی ندارد.

 

امام جمعه تبریز با تقدیر از فعالان عرصه قرآنی در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: فعالیت تبلیغی وبلاگ نویسان در فضای مجازی از ارزش و جایگاه خاصی برخوردار است، در حال حاضر که با ترویج استفاده از فضای مجازی روبرو هستیم گسترش ترویج فرهنگ قرآنی ضروری است.

 

آیت الله شبستری در پایان توجه بیشتر به ظرفیت های فضای مجازی لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: مسؤولان و فعالان فرهنگی به این مسأله توجه بیشتری داشته باشند./854/202/ب2

ارسال نظرات