۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۲۸۶۷۰۸

پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی به اختتامیه طرح قرآنی 1449

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سوره یس، تاکید کرد: یادگیری، حفظ و تلاوت سوره یس باید مد نظر تمام افراد جامعه باشد.
حضرت آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، پیامی را به اختتامیه طرح قرآنی 1449 ارسال کرد.

متن پیام این مرجع تقلید بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین الصلاه و السلام علی خیر خلقه محمد وعلی آله الطیبین الطاهرین المعصومین لاسیما بقیه الله المنتظر ارواحنا فداه.

 

الحمدلله هر روز طرح جدیدی برای آشنایی با قرآن مجید ابتکار می‌شود و این طرح بزرگ قرآنی که در این اواخر ابتکار شده است و مخصوصا نسل جوان را به‌سوی قرآن سوق می‌دهد جای تشکر فراوان دارد، برنامه‌ای که در این چند ماه اخیر به دنبال آن بوده‌اند، برنامه آشنایی با سوره یس است و به گونه‌ای که نقل کرده اند، 1 میلیون و پانصد هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند، عده‌ای سوره یس را حفظ کرده‌اند، عده‌ای با مفاهیم آن آشنا شده‌اند، عده‌ای با تلاوت آن آشنا شده‌اند، و این توفیق بسیار بزرگی است.

 

البته سوره یس در میان سوره‌های قرآن امتیازات مهمی دارد و احادیثی در اهمیت سوره یس وجود دارد که من دو حدیث را خدمتتان عرض می‌کنم، حدیث معروفی از پیامبر اسلام(ص) که می‌گوید؛ إِنَّ لِکُلِّ شَیْ ءٍ قَلْباً وَ قَلْبُ الْقُرْآنِ یس، هر موجود زنده‌ای یک قلب دارد و قلب قرآن سوره یس است، می‌دانیم قلب مهم‌ترین عضو بدن انسان است و اگر یک لحظه ایست کند و از کار بیفتد مرگ را به دنبالش دارد، و تمام سلول‌های بدن انسان را از فرق تا قدم قلب تغذیه می‌کند، خون را به آن‌ها میفرستد و اکسیژن می‌دهد؛ عذا می‌دهد و سموم را جمع آوری می‌کند به کلیه می‌فرستد تا از آنجا دفع شود، یعنی تمام ذرات بدن از قلب سیراب می‌شود بنابراین حساسیتش فوق‌العاده زیاد است، این حدیث بسیار پر معنی و قابل بحث است.

 

حدیث دوم از امام صادق(ع) است و حدیث جالبی می‌باشد؛ « کسی که قبل از خواب سوره یس را بخواند، خداوند صد‌هزار فرشته را مامور او می‌کند تا او را از شیطان‌ها حفظ کنند و نگذارند آفتی به او برسد»، کسی که قبل از خواب یس بخواند صد‌هزار فرشته مامور حفظ می‌شوند، و از این رو معلوم می‌شود سوره یس چقدر اهمیت دارد.

 

عزیزانی که در این برنامه وارد شده‌اند خدا را شکر بگویند، زیرا نعمت بزرگی نصیب شان شده است، پایه‌گذاران این برنامه هم خدا را شکر بگویند، زیرا جمعیتی را وارد این نعمت بزرگ کرده‌اند، من هم برای شما از صمیم دل دعا می‌کنم.

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

/856/پ203/ج

ارسال نظرات