۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۲۸۶۷۲۴
امام جمعه موقت کاشان:

مشکلات منطقه راه حل نظامی ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان با اشاره به این که مشکلات باید با راهکارهای جمهوری اسلامی و دیگر دلسوزان بین المللی حل شود، گفت: ورود برخی اشخاص برای ضربه زدن به انقلاب ملی یمن و دیدارهای مردمی رییس جمهور مستعفی این کشور نشان از صدای آشکار شکسته شدن حمله های کور اعتلاف به اصطلاح جهانی است.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام

حجت الاسلام علی احتشام، امام جمعه موقت کاشان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تأکید بر این مشکلات منطقه راه حل نظامی ندارد، گفت: اعتلاف به اصطلاح جهانی با حملات ددمنشانه آل سعود به ملت کوچک یمن، نخواهد توانست با بمب و موشک مسائل را حل کند.

وی افزود: در وضعیت کنونی که منطقه آلوده به تکفیر و تحجر و به دور از مبانی انسانی رقم می خورد، همه باید باور کنند که مردم سالار کشورها هستند.

حجت الاسلام احتشام با تأکید بر این که برای گریز از فضای کنونی باید به راهکارهای مردمی و ملی روی آورد، گفت: مردم یمن که ملتی مقاوم، مجاهد و مبارز هستند و دو دستگی هایی از قدیم به ساختگی قدرت های زورگو در آن وجود داشته است، باید با راهکارهای جمهوری اسلامی و دیگر دلسوزان بین المللی حل شود.

امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر مذاکره برای حل مشکلات یمن، افزود: نیروی های ملی که قصد خدمت به مردم یمن را دارند باید دور یکدیگر جمع شوند تا معضل موجود در این کشور را حل و فصل کنند.

 

برای تقویت بنیه کشورها باید از بنیه ملت ها کمک گرفت

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که با بمب و موشک و تجاور به ملتی نمی توان حکومت آن کشور را تغییر داد، گفت: ورود برخی اشخاص برای ضربه زدن به انقلاب ملی یمن و دیدارهای مردمی رییس جمهور مستعفی این کشور نشان از صدای آشکار شکسته شدن حمله های کور اعتلاف به اصطلاح جهانی است.

وی با اشاره به این که دنیا متوجه شده است مردم کشورهایی مانند عراق، سوریه، لبنان و فلسطین نمی توان به امری مجاب کرد، گفت: یمن نه اولین و نه آخرین جایی است که به دنیا اعلام می کند که برای تقویت بنیه کشورها باید از بنیه ملت ها کمک گرفت.

حجت الاسلام احتشام تأکید کرد: برای تقویت بنیه یک کشور نمی توان از دولت های نیمه وقت و بی پشتوانه استفاده کرد، چرا که در هر کشور مردم مشخص کننده سرنوشت آن کشور هستند و لایق ترین افراد برای تصمیم گیری برای کشور خود به حساب می آیند./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات