۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۸۶۷۷۱
امام جمعه موقت تهران:

ولایت فقیه احیای غدیر و قدم گذاشتن در مسیر نجات بشریت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مساله ولایت فقیه احیای غدیر و قدم گذاشتن در مسیر نجات بشریت است، گفت: غدیر سبب تحکیم مساله ولایت فقیه و جوشش فطرت ما است که نیاز به ابتکار، خلاقیت و وقت گذاشتن دارد.
حجت الاسلام صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، پیش از ظهر امروز 19 شهریور در اجلاس سالانه مسؤولان و دبیران اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آستانه آغاز دهه امامت و ولایت که در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد، گفت: خداوند بشر را مختار آفریده است و این سنت الهی قابل تغییر نیست اما در نهاد شیعه گرایش به امیرمومنان(ع) را قرار داده است.

 

وی افزود: ولایت امیرمومنان(ع) را خداوند به ما عطا کرده و این منت و نعمتی از جانب او است که جای سپاسگزاری دارد.

 

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: اگر گردن مومن را با شمشیر بزنند نمی‌تواند با من بد شود اما اگر برای منافق همه دنیا را یک لقمه کرده در کام او قرار دهند مرا دوست نخواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار داشت: مساله خلافت الهی بر زمین اختصاص به بعد از غدیر ندارد از آغاز خلقت، خداوند اراده کرده روی زمین خلیفه داشته باشد تا از این طریق علم الهی در دسترس بشر قرار گیرد.

 

وی افزود: یکی از فلسفه‌های وجود خلیفه‌الله که محوریت انسان کامل را دارد حضرت آدم است که مظهر همه اسمای الهی بود.

 

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: یکی از حکمت‌های مطرح شده در قرآن کریم بر ضرورت وجود خلیفه به عنوان محور مساله امتحان الهی است تا مساله خلافت در زمین نبود هیچ کس فکر نمی‌کرد خودپرستی را به جای خداپرستی قرار دهد در حقیقت خداوند با جعل خلیفه در روی زمین شیطان و ملک را از هم جدا کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: نفوذی‌هایی که با این نور سازگار نبودند مشخص شدند به تعبیر امروزی مساله اطاعت و ولایت‌مداری که کار فرشتگان است با تمرد که کار سکولارها است به همین شکل مشخص شد.

 

وی گفت: امروز مساله ولایت فقیه ادامه امامت امیرمومنان(ع) و استمرار حرکت انبیا است که وجه ‌تمایز بین شیاطین و ولایتمداران را مشخص می‌کند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بحث شایسته‌سالاری عنوان کرد: بر اساس شایسته سالاری جامعه باید طوری تربیت شود که امور مادی آنها را از ولایت جدا نکند، امیرمومنان(ع) که مصداق خلیفه مطلق خدا در روی زمین است که آیات قرآن و روایات متواتر نیر بر آن صحه می‌گذارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار داشت: در آیات و روایات است که امیرمومنان(ع) به عنوان نفس پیامبر(ص) معرفی شده و تنها تفاوت ایشان با پیامبر(ص) در نبوت است بنابراین امیرمومنان(ع) تمام فضائل و کمالات پیامبر(ص) و انبیای الهی دارند.

 

وی افزود: فخر رازی مفسر قرآن وقتی می‌شنود که شیعه مدعی شده که امیرمومنان علی(ع) افضل از انبیا است شوکه می‌شود اما وقتی در جواب او آن آیه قرآن که اشاره دارد به اینکه امیرمومنان(ع) نفس پیامبر(ص) است پاسخی نمی‌تواند دهد.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امیرمومنان(ع) دنیا را به آخرت مرتبط کرده است، عنوان کرد: ربوبیت حق تعالی مقصد آفرینش است ما آمدیم که همه عمر خود را بنده باشیم امیرمومنان(ع) با مهندسی عرشی زندگی انسانی را تحت حاکمیت خدا قرار داد تا همه کارهای انسان ذکر الهی باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: آخرت باطن دنیا است و از یکدیگر جدایی ندارند اما زمانی که دنیا سبب ویرانی آخرت شود باید آن را رها کرد، اهل بیت(ع) تمام وجود خود را به خدا داده بودند و هیچ سهمی بدون خدا برای خود قائل نبودند، امام راحل نیز همه عمر تحت بندگی الهی برای آخرت کار کرد که در آخر عمر با روحی آرام و دلی شاد از دنیا رفت.

 

وی با اشاره به اینکه هر جا که با شرع خدا زندگی نکردیم بنده شیطان شدیم اظهار داشت: وقتی انتخابات مالی، پولی و جریانی شد سیلی می‌شود که ریشه معنویت را از بین می‌برد اما اگر حب و بغض جامعه برای خدا باشد بر اساس فرمایش حضرت زهرا(س) خدای متعال حکومت بر مردم را بر عهده ولی خود قرار می‌دهد تا خود حاکم مردم شود.

 

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر قرآن کریم و رسول خدا(ص) مردم را به ولایت امیرمومنان(ع) دعوت می‌کنند به نفع خود مردم است، در زمان غیبت غیر معصوم ضرورت است ایده‌آل نیست پشتوانه فقیه جامع‌الشرایط امام زمان(عج) است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی بیان داشت: حضرت زهرا(س) خلافت را به مرکب تعبیر کردند که جمعی را به سوی ساحل می‌برد اگر خلافت در اختیار راکب بود مرکب به ساحل نجات می‌رسد اما اگر راکب مرکب را مهار نکرده باشد و خود او در اختیار مرکب باشد اینجا جامعه به سقوط می‌رسد.

 

وی با اشاره به مساله ولایت فقیه اظهار داشت: مساله ولایت فقیه احیای مساله غدیر و قدم گذاشتن در مسیر نجات بشریت است کسانی که تقوای قلب دارند مانند عاشورا برای غدیر و مساله ولایت در اقصا نقاط این کشور فضا‌سازی می‌کنند.

 

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: غدیر سبب تحکیم مساله ولایت فقیه و جوشش فطرت ما است  که نیاز به ابتکار، خلاقیت و وقت گذاشتن دارد به هر طریق باید از امیرمومنان(ع) دفاع کرد که جبهه غیرت، عشق و ایثار است./807/202/ب1

ارسال نظرات