۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۲۸۶۹۴۲
رییس مجمع مردمی بسیج استان اصفهان:

جامعه با معضل کاهش جمعیت مواجه است/ طرح های امر به معروف و نهی از منکر و سیاست های جمعیتی بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع بسیج استان اصفهان با اشاره به اهداف و نحوه کار مجمع بسیج استان، گفت: جامعه با معضل کاهش جمعیت مواجه است امروز درباه طرح های امر به معروف و نهی از منکر و سیاست های جمعیتی تصمیم گیری شد، البته ما مجری طرح ها نیستیم و مجمع به منزله اتاق فکر است.
مجمع مردمي بسيج

محمدرضا سمیعیان، رییس مجمع مردمی بسیج استان اصفهان، در حاشیه اجلاسیه مجمع بسیج استان اصفهان و در گفت‏و‏گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: مجمع عمومی بسیج استان با هدف بررسی و ارائه طرح های جدید، هر 6 ماه یکبار تشکیل جلسه می دهد.

وی ادامه داد: در هر جلسه از مجمع، طرح ها و ایده های نو در حوزه های مختلف و با هدف کمک به اقشار مختلف مردم مطرح می شود که حضار صاحب نظر به آن ها رای داده و درمورد آن ها تصمیم گیری می شود، اجلاس امروز از ساعت8 صبح تا بعد از 12 ظهر به طول انجامید و نظرات متخصصین بسیج در بوته نقد و بررسی قرار گرفت.

رییس مجمع مردمی بسیج استان، افزود: در اجلاس امروز، 2 طرح  بسیار مهم مطرح و به رای گذاشته شد، یکی درباره 2 فریضه بزرگ الهی به نام های امر به معروف و نهی از منکر و دیگری درباه دغدغه به حق مقام معظم رهبری و مسئولین کشور که همان سیاست های جمعیتی و افزایش جمعیت است.

سمیعیان بیان داشت: هدف اصلی ما در مجمع بسیج کشف معضلات موجود در جمعیت ها، گروه ها و اقشار مختلف جامعه و سعی در جهت یافتن بهترین راه حل های موجود، با استفاده از متفکرین و متخصصین در رشته های مختلف و در اتاق های فکر مخصوص، و مراجعه به اسناد بالادستی و قوانین جاری کشور است.

وی اظهار داشت: کارگروه های تخصصی بسیج در سطح جامعه که متشکل از توده های مردم و نمایندگان حوزه ها و اقشار مردم هستند، ایده پردازی می کنند و در نهایت با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و وضعیت کشور، طرح هایی تصویب شده و برای اجرا  به مسئولین در رده های مختلف کشور تحویل می شود.

مجمع مجری طرح نیست و به منزله اتاق فکر است

رییس مجمع مردمی بسیج استان، با بیان این که ما مجری طرح نیستیم، اظهار داشت: مجمع در واقع به منزله اتاق فکر و ایده پردازی است، این ایده ها از سوی مسئولین استانی به تهران و در سطح کشوری ارجاع داده می شود تا در آینده در صورت صلاحدید عملیاتی شده و بتواند برخی از گره ها و مشکلات کشور را مرتفع نماید.

رحیمیان توضیح داد: مجمع شامل کارگروه های مختلفی است که به صورت تخصصی و در حوزه های مربوط به خود کار می کنند، به عنوان مثال طرح امر به معروف و نهی از منکر حاصل تلاش دوستان ما در کارگروه اجتماعی است که به ارائه راه حل در حوزه آسیب های اجتماعی می پردازد که امیدواریم با اجرای این طرح گام مهمی در مبارزه با مشکلات اجتماعی مردم برداشته شود.

وی گفت: طرح مربوط به سیاست های جمعیتی از سوی کارگروه سلامت ما ارائه شد که درباره ابعاد مختلف سلامت درسطح استان کار و تحقیق می کند، امروزه هم یکی از مواردی که واقعاً جامعه را تهدید می کند، کاهش جمعیت و تاثیر بسیار بد آن در آینده بر روی تمام مسائل کشور است،  در این طرح راهکارهای افزایش جمعیت و نحوه ترویج آن در جامعه به دقت مورد بررسی قرار گرفته است. /869/302/ب3

 

ارسال نظرات