۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۸۷۰۲۴
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه:

مشهد میراث دار بزرگ‌ترین جریان گفتمان تاریخ فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده است، گفت: به برکت امام رضا(ع) مشهد میراث دار بزرگ‌ترین جریان گفتمان تاریخ فرهنگی است.
مشهد میراث دار بزرگ‌ترین جریان گفتمان تاریخ فرهنگی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام نجفعلی میرزایی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه، ظهر امروز در نشست هم اندیشی جایگاه مشهد در تمدن نوین اسلامی که در فرهنگ سرای زیارت برگزار شد، با بیان این که شهر زمینه تربیت انسان های موحد است، گفت: مسیر شهر، مسیر ارتقای انسان است و شهر محل سکونت انسان و شیعیان نیست بلکه محل رسانیدن است.

 

وی با تأکید بر ضرورت وحدت بین مسلمانان، گفت: اگر جامعه شیعه از اهل سنت فاصله و یا در برابر آن ها قرار بگیرد این این یک تعصب بی جا است و صلابت در منطق خود را نشان می دهد نه خشونت که در تاریخ نیز در عصر امام صادق(ع) و امام رضا (ع) شاهد رأفت ایشان با مسلمانان بوده ایم.

 

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در مشهد، تصریح کرد: این ویژگی مشهد را به عنوان الگوی جهان شمولی به وجود آورد.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده است، گفت: به برکت امام رضا (ع) مشهد میراث دار بزرگ ترین جریان گفتمان تاریخ فرهنگی است و باید نسبت به بقیه شهر ها رضوی تر باشد.

 

وی با ابراز تأسف از این که مشهد به جای تبدیل شدن به مرکز فرهنگی به بازار خرید تبدیل شده است، اظهار کرد: چرا جمهوری اسلامی و مشهد برنامه ای برای جذب مغزها و ارواح مترقی ندارد؟ خیلی دردناک است که مشهد تنها جایگاه زیارت و پاساژگردی شده است.

 

حجت الاسلام میرزایی با بیان این که باید برای تبدیل شدن مشهد به جهان شهر اسلامی همت کنند، گفت: در مشهد باید بزرگ ترین همایشهای فکری و فرهنگی برگزار شود، گفت: باید تشکل های فرهنگی در تبدیل مشهد به جهان شهر اسلامی همت کنند.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از مشهد توان صدور بیشتری را دارد چون با دنیا ارتباط و گفتگوی تمدنی دارد و باید از این ظرفیت به درستی بهره گرفت.

 

وی با اشاره به بیداری اسلامی، گفت: اگر بیداری اسلامی از مشهد مدیریت می شد، خیلی تغییر می کرد و یکی از علت های آن این است که حتی کسانی که با شیعه مشکل دارند به مشهد می آیند. چرا با آین‌ها گفت‌وگوی فکری و فرهنگی انجام نمی‌شود.

 

حجت الاسلام میرزایی سال 2017 را فرصتی مناسب  عنوان و اظهار کرد: سال 2017 فرصت خوبی است که اثبات کنیم، مشهد در توسعه اندیشه اسلامی، ارائه الگوی شهری و ایجاد مناسبات فرهنگی و اجتماعی نسبت به دیگر شهرهای کشور برتری دارد همچنین در عرصه بین المللی و ارتباط فرهنگی با مجامع بین المللی هم باید برنامه ریزی کرد.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه افزود: باید در داخل برای ارتقای معنویت شهر عمل کنیم؛ مردم مشهد با افق شهروند اسلامی و افتخاری تبدیل شوند و همه مردم به فرهنگ توجه داشته باشند. در عرصه خارجی نیز زمینه را برای فعالیت نهاد های متولی آماده کنیم./1310/202/ب1

ارسال نظرات