۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۸۷۰۶۹
یکی از روحانیان لبنان:

لبنان در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات به سوی فروپاشی می‎رود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه برج البراجنه بیروت هشدار داد که لبنان در آستانه یک فروپاشی داخلی قرار گرفته است و بر مسؤولان لازم است که نسبت به این مساله توجه داشته باشند.
احمد قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، امام جمعه برج البراجنه بیروت لبنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به بحران سیاسی این کشور اشاره کرد و گفت: نمی توان نظامی را پذیرفت که هیچ راه حلی برای مشکلات ارائه نکرده و حتی به راه حل های پیشنهادی نیز توجهی نمی کند.

 

وی افزود: مسؤولانی که به خاطر اوضاع بد سیاسی کشور از بار مسؤولیت شانه خالی می کنند، در میان مردم جایگاهی ندارند. مسؤولان باید با مقابله با حزب گرایی و طایفه گرایی و مقدم داشتن مصالح و منافع مردم وارد میدان شده و برای رفع مشکلات مردم از هیچ کس هراسی نداشته باشند.

 

قبلان در ادامه به جنبش اعتراضی مردم اشاره و تاکید کرد: مردم نیز باید تا محقق شدن خواسته های مشروعشان و اجرایی شدن برنامه های عدالت محور دست از اعتراضات مسالمت آمیز برندارند.

 

این روحانی لبنانی به پیامدهای منفی استمرار شرایط بحرانی در کشور پرداخت و گفت: اگر این شرایط ادامه داشته باشد شاهد فروپاشی داخلی لبنان خواهیم بود و این یک هشدار جدی است.

 

امام جمعه برج البراجنه بیروت بار دیگر بر کارساز بودن مذاکرات تاکید کرد و گفت: راه انحصاری برون رفت از مذاکرات این است که طرف های سیاسی بر سر میز مذاکره و نه در جدال های سیاسی، مشکلات و اختلافات خود را مطرح و حل کنند.

 

وی در پایان از مسؤولان خواست که حل مشکلات و اجرایی شدن گفت و گوها را به آینده موکول نکنند و تاکید کرد: مسؤولان باید تمام تلاش خود را برای ثمر بخشی گفت وگوها انجام دهند./1321/ب902/د

ارسال نظرات