۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۸۷۰۷۱
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

بزک کردن چهره آمریکا خطای بزرگی است/ روحیه جهادی و انقلابی باید در کشور تقویت شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: عده ای سعی دارند بعد از این همه جنایتی که آمریکا علیه ملت ما و دیگر ملل مسلمان انجام داده و با وجود کینه و دشمنی این دولت با ما، چهره آن را بزک کرده و به عنوان دوست ملت ایران معرفی کنند.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، گفت: عده ای سعی دارند بعد از این همه جنایتی که از آمریکایی ها علیه ملت ما و دیگر ملل مسلمان سرزده است و با وجود کینه و دشمنی این دولت با ما، آن را بزک کرده و به عنوان دوست ملت ایران معرفی کنند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری هشدار دادند که مبادا آمریکایی را که ما با دادن خون بهترین جوانان و عزیزانمان از در بیرونش کردیم، او را از پنجره عده ای دوباره وارد کشور کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: روحیه جهادی و انقلابی باید در کشور حفظ و تقویت شود، دولت و ملت باید قدر جوانان این انقلاب را بدانند و جوانان مومن را بر اساس تاکید مقام معظم رهبری افراطی ننامند.

 

وی به عدم مسموم کردن فضای انتخاباتی کشور اشاره کرد و افزود: انتخابات باید در فضای سالم برگزار شود و عده ای از دو سال پیش قصد آلوده ساختن فضای انتخاباتی و تحمیل نامزدهای خود به مردم داشتند که مورد انتقاد مقام معظم رهبری قرار گرفتند و امام خامنه ای به آنان تاکید فرمودند که حق ندارند پیش از وقت مقرر تبلیغ نامزدها اقدام به آلوده کردن فضای انتخاباتی کشور کنند.

 

شورای نگهبان صیانت کننده از آرای مردم است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به نقش شورای نگهبان در برگزاری انتخابات داخلی کشور اشاره و اضافه کرد: این نهاد نقش صیانت و حفظ آرا مردم از تحریف و تغییر را برعهده دارد و کسی حق تعرض به این شورا را ندارد و هر کس خارج از آن عمل کند از مسیر ولایت و دین بیرون رفته است.

 

17 شهریور 57 یادآور جنایات طاغوتی

امام جمعه ارومیه به 17 شهریور 57 که یادآور جنایات رژیم طاغوتی علیه ملت مظلوم ایران است، اشاره کرد و گفت: این روز به جمعه خونین معروف است، وقتی مردم با شعار "لااله الاالله" وارد میدان شهدا که در آن زمان به ژاله معروف بود، شدند به دستور محمدرضا پهلوی همه به توپ بسته شده و کشتار بی رحمانه ای به وقوع پیوست.

 

وی با تاکید بر اینکه یاد شهدا و احترام به بازماندگان و اعضای خانواده آنان، عامل حفظ و تداوم انقلاب اسلامی است، ادامه داد: اگر شهدا فراموش نشوند، راه آنان ادامه می یابد، اما اگر فراموش شوند و یا به خانواده های آنان بی احترامی و توهین و اهانت شود، در این صورت است که راه ما از مسیر اصلی منحرف می شود.

 

خانواده ها فرزندان خود را با ایام خاص مذهبی آشنا کنند

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها راه نجات انسان از شقاوت ابدی، اظهار داشت: خانواده های مومن و متقی تلاش کنند خود و فرزندان شان را متوجه ایام های خاص و پربرکت سال از جمله ایام ذیحجه که در راه است، کنند.

 

وی افزود: ماه ذیحجه ماه ارزشمدی است و در روایات آمده است که پیامبر اکرم(ص) خود را برای آمدن ذیحجه و عبادت در این ماه، آماده می فرمودند، بنابراین این ایام مخصوصی است و در 9 روز اول آن سفارش به روزه داری شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه گفت: از امام علی(ع) روایت است که در ایام ذیحجه تهلیل زیاد می فرمودند و برای این ایام تهلیل های مشهوری وجود دارد که باید ورد زبان ما مسلمانان در این دهه اول ذیحجه باشد.

 

وی اضافه کرد: رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند: «نه من و نه کسانی که پیش از من بوده اند، جمله ای بهتر از "لا اله الا الله" بر زبان نیاورده اند».

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ضمن تسلیت ایام شهادت امام محمد تقی(ع)، امام نهم شیعیان افزود: آخر ذیقعده مصادف با ایام شهادت امام جواد(ع) به عنوان جوانترین امام ما شیعیان است، بر اساس روایت ایشان تنها 25 سال و 18 روز در این جهان زیستند و به دست معتصم عباسی در سن جوانی مسموم شده و به شهادت رسیدند./936/202/ب1

ارسال نظرات