۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۸۷۰۹۲
یکی از علمای اهل سنت لبنان:

تریبون حج در اختیار ظالمان قرار دارد

خبرگزای رسا ـ عضو تجمع علمای مسلمان لبنان از همدستی عربستان سعودی با آمریکا و رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد و گفت که مدیریت حج در اختیار ظالمان قرار دارد.
شيخ صهيب حبلي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی، عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی به مواضع عبداللطیف دریان، مفتی این کشور مبنی بر ابراز ناراحتی از کشته شدن سربازان متجاوز در یمن، به شدت انتقاد کرد و افزود: انتظار می رود که دریان به اندازه مسؤولیت خود به موضع گیری بپردازد و رویکرد خود را با توجه به گروه سیاسی خاصی تنظیم نکند.

 

وی افزودادامه دادمتاسفانه برخی از کشورهای عربی و اسلامی در حملات وحشیانه ای که علیه مردم مظلوم یمن صورت می گیرد، حامی تجاوزگران هستند؛ حملاتی که تاکنون منجر به کشته شدن بسیاری از مردم بی گناه یمن شده است.

 

الحبلی از خوش خدمتی برخی دولتمردان کشورهای عربی منطقه به آمریکا و رژیم صهیونیستی ابراز تعجب کرد و گفت: دولت هایی که حامی عربستان و آمریکا شده اند و در تجاوز آشکار به یمن به پشتیبانی می پردازند اگر در آزادسازی قدس شریف و مبارزه با تکفیری‌ها همین پشتیبانی را داشتند، شرایط منطقه به این سطح از وخامت نمی رسید.


این عالم اهل سنت لبنان در بخش دیگری از پیام خود به مساله حج پرداخت و ادامه داد: حج بزرگترین همایش در جهان اسلام است که می توان از تریبون آن افکار عمومی جهان را نسبت به مبارزه و با ظلم و افراطی گری جهت دهی و ماهیت اصیل اسلام را به جهانیان معرفی کرد.

 

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان تصریح کرد: یکی از اهداف اساسی حج وحدت هرچه بیشتر مسلمانان است و از تفرقه جلوگیری می کند اما برخی سعی دارند این هدف اساسی را از بین ببرند و نگذارند این تریبون جهانی مشکلات مسلمانان را بازگو کند.

 

وی تمام مشکلات مسلمانان در کشورهای منطقه را در دو چیز خلاصه کرد و اظهار  داشت: رژیم صهیونیستی و پدیده شوم تکفیر دو مشکل اساسی منطقه هستند و متاسفانه کسانی که برنامه حج را مدیریت می کنند، از حامیان تکفیری ها و اسرائیل غاصب بوده که حاضر به نابودی آنان نیستند. از این رو تریبون حج به جای اینکه برای مظلومان باشد در اختیار ظالمان قرار گرفته است./1321/ب902/د

ارسال نظرات