۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۸۷۱۰۱
همزمان با دهه امامت و ولایت؛

حوزه علمیه خراسان شمالی «سینمایش غدیر» برگزار می کند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه امامت و ولایت سینمایش غدیر با عنوان «نذر چهارم» از سوی حوزه علمیه استان برگزار می شود.
حجت الاسلام سالاري

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر و دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: طلاب حوزه های علمیه استان خراسان شمالی در دهه امامت و ولایت سال گذشته برنامه فرهنگی هنری تحت عنوان «سینمایش غدیر» را با مشارکت نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) استان برگزار کردند که بیش از هشت هزار نفر مخاطب داشت و با توجه به این تجربه موفق، امسال نیز این برنامه تکرار می شود.

 

وی اضافه کرد: در این راستا از چندی پیش نشست های ستاد نکوداشت غدیر در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی آغاز شده و برنامه های متعددی برای گرامیداشت این ایام در دستور کار قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام سالاری مکی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، همزمان با دهه امامت و ولایت امسال سینمایش غدیر با عنوان «نذر چهارم» به همت طلاب حوزه های علمیه در استان برگزار می شود که شامل برنامه های متعدد فرهنگی و هنری با موضوع غدیر و امامت و ولایت است.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر لزوم گرامیداشت باشکوه ایام عید غدیر، خاطرنشان کرد: با وجود اهمیت فراوان برگزاری جشن های دهه امامت و ولایت، متأسفانه این روزها برخی افراد با انتشار پیام هایی شمار روزهای باقی مانده تا محرم و عاشورا را اعلام کرده و از مخاطبان می خواهند خود را برای عزاداری امام حسین(ع) آماده کنند در حالی که در دین اسلام و مکتب تشیع می بایست با شادی ائمه اطهار(ع) شاد بود و در ایام حزن و اندوه این بزرگواران نیز غمگین بود.

 

وی اضافه کرد: غالب انتشار دهندگان این پیام ها از این موضوع غافل هستند که این حرکت نابخردانه موجب کمرنگ شدن عید سعید غدیر خم می شود که به فرموده امام صادق(ع) عیدالله‌الاکبر و بالاترین عید اسلامی و شیعی است.

 

حجت الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: نباید عید غدیر خم به عنوان واقعه مهم تاریخ اسلام و هویت شیعیان و ستون اصلی خیمه اسلام راستین، تحت الشعاع محرم و عزاداری قرار گیرد.

 

به گفته وی ناگفته روشن است که محرم و سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) ارزش و فضیلت بسیار بالایی دارد اما باید توجه داشت که افراط و تفریط در این زمینه نتایج ناگواری را در پی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: در سال های اخیر بدعت نامناسبی در بین برخی هیئات مذهبی و محافل دینی رواج یافته به گونه ای که به جای گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید بزرگ غدیر، به بهانه پیشواز محرم اقدام به برپا کردن تکیه های عزاداری کرده و به این موضوع که نخستین هیأت هایی هستند که به استقبال محرم رفته اند افتخار می کنند در حالی که با این اقدام عملا جشن و شادی عید غدیر خم را ضایع می کنند.

 

مسؤول مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان خراسان شمالی در خاتمه تصریح کرد: در تعالیم اسلام و آموزه های ائمه اطهار(ع) افراط و تفریط مذموم بوده و می بایست همه امور در جا و وقت خود اجرایی شوند به همین دلیل اکنون باید برای گرامیداشت دهه امامت و ولایت و اعیاد قربان و غدیر آماده شد و پس از آن با فرا رسیدن محرم، مجالس سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) را برپا کرد.

 

گفتنی است، دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد./9314/302/ب1

ارسال نظرات