۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۸۷۱۶۶
خبرگان بصیر(5):

افرادی که در سطح خبرگان نیستند بهتر است در صحنه حاضر نشوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه فقه سیاسی مؤسسه امام رضا(ع) به نقش و جایگاه مجلس خبرگان در حرکت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: کسانی که در سطح و جایگاه مجلس خبرگان نیستند، شایسته نیست که خودشان را در معرض انتخاب قرار دهند و وارد این صحنه شوند.
حجت‌الاسلام حسين رحيميان، رييس مؤسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا(ع)

حجت الاسلام حسین رحیمیان،‌ مدیر گروه فقه سیاسی مؤسسه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات اسفند 94 اظهار داشت: اهمیت مجلس خبرگان برای همگان روشن است و این به دلیل نقش و جایگاه این نهاد انقلابی است.

 

مدیر گروه فقه سیاسی مؤسسه امام رضا(ع) نمایندگان خبرگان را مورد اعتماد ملت ایران خواند و ابراز داشت: اعضای خبرگان در طول تأسیس این نهاد از برجسته‌ترین افراد و محبوب ترین شخصیت‌ها بوده‌اند.

 

وی افزود: اعضای مجلس خبرگان از برجسته‌ترین چهره‌های حوزوی و مورد اعتماد مردم ایران هستند و در عین سابقه و علم از تقوا و ایمان بالایی برخوردار هستند.

 

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر جلوگیری از نفوذ نااهلان در مجلس خبرگان تصریح کرد: مجلس خبرگان از حساسیت و جایگاه خاصی برخوردار است و حراست از مجلس خبرگان با چنین حساسیت و جایگاهی ضروری به نظر می‌رسد.

 

مدیر گروه فقه سیاسی مؤسسه امام رضا(ع) به نقش و جایگاه مجلس خبرگان در حرکت انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: کسانی که در سطح و جایگاه مجلس خبرگان نیستند، شایسته نیست که خودشان را در معرض انتخاب قرار دهند و وارد این صحنه شوند.

 

حجت الاسلام رحیمیان به شرایط عمومی و شخصی اعضای خبرگان اشاره کرد و گفت: اعضای خبرگان شرایط ویژه‌ای دارند؛ چنان که باید فقیه، مجتهد متجزی، سابقه انقلابی و عدالت داشته باشند./908/ت302/ج

ارسال نظرات