۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۸۷۲۱۶

ده‎ها هزار فلسطینی در همایش «لبیک یا اقصی» شرکت کردند

خبرگزاری رسا ـ ده‎ها هزار نفر از فلسطینیان با شرکت طی همایشی ضمن تجدید عهد و پیمان با مسجد مبارک الاقصی، حمایت خود را از آن اعلام کردند.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ده ها هزار نفر از فلسطینیان با شرکت در همایش "اقصی در معرض خطر 20" در ورزشگاه "السلام" شهر ام الفحم در فلسطین اشغالی، ضمن تجدید عهد و پیمان با مسجد مبارک الاقصی، حمایت خود را از آن اعلام کردند.

 

فلسطینیان حامی مسجد الاقصی در مراسمی که با حضور تعدادی از شخصیت های برجسته دینی، سیاسی و اجتماعی در اراضی اشغالی سال 48 فلسطین برگزار شد، شرکت کردند.

 

خالد حمدان شهردار ام الفحم با تمجید از شرکت کنندگان در این مراسم تاکید کرد که ام الفحم همیشه به حمایت های خود از مسجد مبارک الاقصی ادامه خواهد داد و با وجود وضعیت رقت بار امت، ما مطمئن هستیم که در آستانه خلافت اسلامی قرار داریم.

 

شیخ نائل فواز نیز ضمن خوش آمد گویی به حضار تصریح کرد که همایش "اقصی در خطر است" طی 20 سال گذشته باعث وحدت و یکپارچگی امت شده است و در این شرایط سخت و دشوار که توطئه های متعددی علیه این مسجد طراحی می شود، ما باید وحدت و یکپارچگی خودمان را تقویت کرده و بیش از پیش از آن در برابر طرح هایی که با هدف ضربه زدن به فلسطینیان و مقدسات اجرا می شوند، دفاع کنیم.

 

شیخ عکرمه صبری، رییس هیات عالی اسلامی در قدس نیز به تحصن کنندگان در مسجد الاقصی درود فرستاد و تاکید کرد که این عبادتی است که خداوند متعال در کتاب خود نیز به آن اشاره کرده است و پیامبر گرامی اسلام نیز در سنت خود مردم را به آن ترغیب می کرد.

 

وی افزود رژیم صهیونیستی با تصمیمات باطل خود سعی در حذف مفهوم تحصن در مسجد الاقصی را دارد و موضع اخیر موشه یالون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز که تحصن در این مسجد را غیر قانونی اعلام کرد، در همین راستا اتخاذ شد.

 

در بخشی از این مراسم نیز شیخ رائد صلاح رییس جنبش اسلامی اراضی اشغالی سال 48 به نشانه قدردانی از نقش ترکیه در حمایت از مسجد مبارک الاقصی، لوحی را به نماینده دولت ترکیه تقدیم کرد.

 

شیخ صلاح ضمن تمجید از حضور گسترده فلسطینیان قدس و اراضی 48 و هیاتی به نمایندگی از طایفه "دوابشه"، هیات دولت ترکیه و هیات آفریقای جنوبی، خطاب به موشه یالون تصریح کرد که «غرور وی باعث شده است که تحصن کنندگان در مسجد الاقصی را افراد قانون شکن معرفی کند» و باید بداند که با این موضع خود با آتش بازی می کند؛ چرا که اگر رژیم صهیونیستی کل تحصن کنندگان را هم بازداشت کند، فرزندان و نوه های آنها این راه را ادامه خواهند داد./994/ب102/د

ارسال نظرات