۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۸۷۲۳۶

تمایل حماس برای سفر به تهران

خبرگزاری رسا ـ حماس ضمن اشاره به اینکه جنبش متبوعش در حال تدارک مقدمات سفر به مسکو است، تصریح کرد که هیات حماس تمایل دارد به تهران نیز سفر کند.
ابومرزوق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" ضمن اشاره به اینکه جنبش متبوعش در حال تدارک مقدمات سفر به مسکو است، تصریح کرد که هیات حماس تمایل دارد به تهران نیز سفر کند، زیرا این سفر به نفع مساله فلسطین خواهد بود.

 

وی خاطر نشان کرد که حماس در راستای خدمت به مساله فلسطین با تمامی طرف ها روابطی خوب و مستحکم دارد و اکنون در حال تدارک سفر به مسکو است و تمایل دارد که به تهران نیز سفر کند.

 

ابومرزوق تاکید کرد که روابط جنبش متبوعش با برخی کشورهای به هیچ وجه نباید تاثیری بر روابط این جنبش با دیگر کشورها داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه حماس حامی و پشتیبان ملت های منطقه است، از تمامی فلسطینیان خواست خود را از اختلافات و درگیری های دایر در برخی کشورهای عربی دور بدارند و در تلاش برای تغییر نگاه ها به سمت قدس و فلسطین باشند.

 

عضو دفتر سیاسی حماس ضمن اشاره به اینکه جنبش متبوعش روابط خوبی با ترکیه دارد، از حمایت های این کشور و قطر از مساله فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

 

از سوی دیگر، موسی ابومرزوق در رابطه با تثبیت آتش بس با رژیم صهیونیستی در غزه تصریح کرد که تا به این لحظه توافقی در این زمینه حاصل نشده است و هیچ‎گونه مذاکره مستقیم یا غیر مستقیمی بین حماس و رژیم صهیونیستی بر سر مساله تثبیت آتش بس در غزه انجام نشده است، هرچند طرح های زیادی برای تثبیت آتش بس در مقابل حل بحران ها و مشکلات باریکه غزه ارائه شده است.

 

ابومرزوق اظهار داشت که طرح های ارائه شده چندان جدی نبوده و هیچ مذاکره مستقیم یا غیر مستقیمی در مورد آن انجام نشده است.

 

وی تاکید کرد که مسؤول نظارت بر پرونده فلسطین مصر بود که متاسفانه فعلا از این پرونده کنار کشیده است و تشکیلات خودگردان نیز به وظایف و مسؤولیت های خود برای حل مشکلات باریکه غزه عمل نمی کند به همین منظور طرف های زیادی وارد عمل شده و در تلاش برای پیشبرد پرونده تثبیت آتش بس در غزه هستند که بارزترین آنان تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس است که طرحی را برای تثبیت آتش بس در مقابل حل بحران های غزه ارائه داده است./994/ب102/د

ارسال نظرات