۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۸۷۲۶۵
همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه انجام می شود؛

بررسی آرای شهید صدر در پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب پرونده‌ای را با محوریت بررسی آراء و نظریات شهید صدر منتشر می‌کند.
نسخه جديد پايگاه دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب پرونده‌ای را با محوریت بررسی آراء و نظریات شهید صدر منتشر می‌کند.


بر اساس این گزارش، شهید آیت الله سید محمد باقر صدر را می توان به عنوان یک نابغه معرفی کرد چون همان‌گونه که رهبر انقلاب فرموده‌اند«استعداد خارق‌العاده‌ و پشتکار کم‌نظیر او از وی‌ عامل‌ ذوفنون‌ و ژرف‌نگری‌ پدید آورده‌ بود که‌ دید نافذ و ذهن‌ جستجوگرش‌ در آفاق‌ علوم‌ متداول‌ حوزه‌ها محصور نمانده‌ و هر آنچه‌ را که‌ برای‌ یک‌ مرجع‌ بزرگ‌ دینی‌ در دنیای‌ متنوع‌ امروز سزاوار است‌ به‌ حیطه‌ تحقیق‌ و مطالعه‌ کشیده‌ بود و سخنی‌ نو و فکری‌ بکر و اثری‌ ماندگار در آن‌ می‌آفرید.» به همین علت است که رهبر انقلاب ایشان را یک «اسوه» و «نمونه» برای حوزه‌های علمیه و مخصوصا «طلاب و فضلای جوان» می‌دانند.


در شماره ابتدایی این پرونده پایگاه اطلاع رسانی Khamenei.ir در مطلبی با عنوان «اختیارات ولی فقیه از دیدگاه شهید صدر» در به سراغ آیت‌الله نورالدین اشکوری، از شاگردان آن شهید و رییس پژوهشگاه تخصصی شهید صدر رفته تا با وی درباره‌ی ویژگی‌های شخصیتی و علمی شهید صدر به گفت وگو بپردازد.


در این گفت وگو موضوعاتی همچون ویژگی های اخلاقی و فردی شهید صدر،تحلیل شهید صدر از جریان زندگانی ائمه‌ی اطهار(ع) و نظریه شهید صدر درباره مسأله اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته است.


در شماره بعدی این پرونده یادداشتی با موضوع الگوی مطلوب اقتصادی از دیدگاه شهید صدر تحت عنوان «چرا الگوهای وارداتی نا کارآمدند» به قلم حجت الاسلام رضا اسلامی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است که در آن طرح‌ریزی نظام اقتصادی اسلام، کار بزرگ شهید صدر عنوان شده است
./1323/پ203/ج

ارسال نظرات