۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۲۸۷۲۷۲
خبرگزاری روسی:

مبارزه آمریکا با داعش بی‎‏نتیجه است

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: یک سال پیش آمریکا و ائتلاف وابسته، عملیات نظامی علیه داعش را آغاز کردند که بی نتیجه بوده است، زیرا این گروه توانسته اراضی بیشتری را تصرف و نیروهای خود را بازسازی کند.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا قبل از آغاز عملیات ضد داعش اعلام کرد: ائتلاف ما در حال هجوم است. داعش دفاع خواهد کرد ولی بازنده است.


به گفته مقامات رسمی آمریکا، با وجود بمباران ها شمار نیروهای داعش تقریبا کم نشده، زیرا این سازمان تروریستی تقریبا با سرعت شبه نظامیان جدید را جایگزین کشته شدگان خود کرده است.


آمریکا حتی 'برای متحد کردن مبارزان ضد داعش' ارسال هوایی تسلیحات را انجام داد که بخشی از آن در اختیار همین گروه قرار گرفت.


همزمان با عملیات میدانی علیه داعش، واشنگتن تلاش کرده با جذب افرادی به عنوان مخالفان میانه رو، آنان را برای جنگیدن آماده کند، ولی این اقدام کار آسانی نیست و پاسخ آمریکایی ها به این ناکامی ها نیز مانند همیشه این بوده که 'بشار اسد مقصر همه چیز است'.


از سوی دیگر، گزارش سرویس های ویژه اطلاعاتی آمریکا مربوط به سال 2012 نشان می دهد که نیروی اصلی در حال جنگ در سوریه افراطیان هستند و در حالی که سیاستمداران بلندپایه آمریکایی این داده ها را داشتند ولی باز هم تصمیم به حمایت از مخالفان گرفتند.


'برایان بکر' هماهنگ کننده ملی ائتلاف ضد جنگ 'انسر' در این باره گفته است: مقامات آمریکا یقینا می دانستند رادیکال ها از جمله داعش نیروی عمده مخالفان می شوند و برای اثبات این حقیقت حتی نیازی به اطلاعات محرمانه نداشتند. واشنگتن کاملا آگاه بوده که دریافت کنندگان پول و تسلیحات اهدایی واشنگتن چه گروه ها و افرادی هستند زیرا می خواست حکومت دمشق را با استفاده از این گروه ها سرنگون کند.


اسپوتنیک در پایان با تاکید بر بی نتیجه بودن عملیات نظامی واشنگتن علیه داعش نوشته است: اکنون پاسخ به این پرسش از همه مهمتر است که مقامات بلندپایه آمریکا در آینده چه اقدامی انجام خواهند داد و آیا همین راهبرد با نتیجه کنونی را ادامه خواهند داد یا تاکتیک جدیدی در پیش خواهد گرفت./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات