۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۸۷۲۷۸
اسوشیتدپرس گزارش داد؛

احتمال هدف قرار دادن حجاج از سوی داعش وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ یک خبرگزاری آمریکایی از احتمال هدف قرار دادن حجاج در عربستان از سوی گروه تروریستی داعش خبر داد.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری آمریکایی اسوشیتد پرس، در گزارشی به افزایش سطح تحرکات گروه تروریستی داعش در عربستان سعودی اشاره کرد و نوشت: داعش از طریق جذب نیروی بیشتر و توسعه دامنه نفوذ خود در عربستان سعی دارد سیطره خود را در این کشور بیشتر کند.


در این گزارش آمده است: داعش در تلاش است با افزایش نفوذ خود خاندان سلطنتی را به سمت سقوط سوق دهد و دلیل کار خود را نیز همکاری خاندان سعودی با ایالات متحده آمریکا بیان کرده است.


این خبرگزاری گزارش داد: نیروهای امنیتی عربستان برای تامین امنیت مراسم حج امسال تدابیر امنیتی شدید را در نظر گرفته اند، چرا که احتمال انجام عملیات‌های تروریستی و انتحاری از سوی عناصر داعش در خاک عربستان وجود دارد.


اسوشیتد پرس تاکید کرد: شاید در ظاهر حضور علنی داعش
در عربستان کمتر به چشم آید اما چهار انفجاری که در چند مدت اخیر در این کشور و در کویت به وقوع پیوست نشان از حضور فعال داعش در این منطقه دارد.


این خبرگزاری به نقل از فهد ناظر، کارشناس سیاسی عربستان اعلام کرد: سردمداران داعش در کلیپ های ویدیویی بارها به طور صریح اعلام کرده اند که عربستان هدف اصلی آنها است و برای سیطره بر آن تلاش خود را انجام می دهند.


وی افزود: احتمال اینکه عناصر داعش نیروهای امنیتی اطراف مکه و یا حتی زائران ایرانی را مورد هدف قرار دهند، وجود دارد./1321/ب902/د

ارسال نظرات