۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۲۸۷۳۲۲
در سال تحصیلی جدید؛

90 طلبه در حوزه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد تحصیل می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد گفت: در سال تحصیلی جدید 90 طلبه سطح دو و سه در این حوزه علمیه تخصصی تحصیل خواهند کرد.
حجت الاسلام اسماعيلي - مدير حوزه علميه تخصصي امام خامنه اي بجنورد

حجت الاسلام علی اسماعیلی، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای(مدظله العالی) بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به پذیرش 40 طلبه جدید در این حوزه علمیه، اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید 15 طلبه تخصصی سطح سه پیوسته در رشته کلام اسلامی و 25 طلبه سطح دو و سه تحت برنامه عمومی در این مدرسه علمیه پذیرش شدند.

 

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه قرار بود در این مدرسه علمیه تخصصی طلاب سطح سه پیوسته در دو رشته تخصصی علوم و معارف قرآنی و کلام اسلامی پذیرش شوند، افزود: متأسفانه چه در سال گذشته و چه امسال، پس از برگزاری آزمون کتبی و مراحل شفاهی و مصاحبه، شمار طلاب پذیرفته شده در رشته علوم قرآنی به حد نصاب نرسید و به همین دلیل نیز این رشته تخصصی در این حوزه علمیه راه اندازی نشد.

 

حجت الاسلام اسماعیلی خاطرنشان کرد: در مورد رشته تخصصی کلام اسلامی نیز اگر چه سال گذشته و در نخستین سال آغاز فعالیت مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد، حدود 15 طلبه سطح سه در این رشته تخصصی پذیرش شده و مشغول تحصیل شدند اما امسال در این رشته نیز پذیرش طلاب سطح سه پیوسته به صورت مشروط انجام شد.

 

وی اضافه کرد: در آزمون کتبی ورودی به این مدرسه علمیه برای سال تحصیلی پیش رو، هیچ کدام از متقاضیان نتوانستند حد نصاب نمره لازم برای ورود به مرحله شفاهی و مصاحبه را کسب کنند و به همین دلیل نیز تنها در رشته تخصصی کلام اسلامی 15 طلبه به صورت مشروط پذیرش شدند.

 

به گفته حجت الاسلام اسماعیلی طلاب پذیرش شده در سطح سه این مدرسه تخصصی، یک ترم تحصیلی را به تحصیل دروس پیش نیاز گذرانده و در پایان، از آنها آزمون کتبی گرفته می شود که اگر این افراد در آزمون مورد نظر موفق به کسب نمره قبولی و حد نصاب معدل لازم شوند، به عنوان طلبه رسمی حوزه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد در رشته کلام اسلامی پذیرش شده و به تحصیل خود ادامه می دهند اما در صورت کسب نکردن حد نصاب نمره قبولی در پایان ترم نخست سال تحصیلی جاری، به مدارس تحت برنامه هدایت شده تا در این مدارس، روال عمومی تحصیل حوزوی خود را ادامه دهند.

 

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد با اشاره به اینکه این حوزه علمیه افزون بر رشته تخصصی کلام اسلامی، در بخش تحت برنامه و عمومی حوزه های علمیه نیز اقدام به پذیرش طلبه می کند، خاطرنشان کرد: در این راستا امسال 25 طلبه تحت برنامه هم در حوزه علمیه امام خامنه ای بجنورد در سطح دو جذب شده اند.

 

وی اضافه کرد: در مجموع با احتساب طلاب سال گذشته و طلبه های جدیدالورود، مدرسه علمیه تخصصی و تحت برنامه امام خامنه ای بجنورد در سال جاری حدود 90 طلبه تخصصی و عمومی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه به دلیل بروز مشکلات در جذب طلاب، سال تحصیلی حوزه علمیه تخصصی امام خامنه ای بجنورد مطابق برنامه از پیش اعلام شده آغاز نشد، تصریح کرد: با وجود این، سال تحصیلی در این مدرسه علمیه نیز همزمان با سایر مدارس استان از روز سه شنبه هفته جاری، بیست و چهارم شهریور ماه آغاز می شود.

 

به گفته وی در این راستا مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی، از ساعت 9 الی 11 صبح سه شنبه هفته جاری در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) و با سخنرانی حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شده و سال تحصیلی جدید مدارس علمیه استان به صورت رسمی آغاز می شود.

 

گفتنی است، در سال تحصیلی جدید در مجموع حدود هزار و 400 طلبه خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه تحصیل می کنند./9314/202/ب3

ارسال نظرات