۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۸۷۳۶۰
رییس ستاد دهه غدیر کشور:

دستیابی به آرمان های اصیل اسلامی نیازمند بهره گیری از سیره علوی است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد دهه غدیر کشور دستیابی به آرمان های اصیل اسلامی را نیازمند بهره گیری از سیره علوی دانست و گفت: دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از این سیره ارزشمند الهی است.
رييس ستاد دهه غدير کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود نظری خادم، رییس ستاد بزرگداشت دهه غدیر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری ششمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر با بیان این که ولایت در سایه سار امیر غدیر باید نسل به نسل در جامعه تسری پیدا کند، گفت: در جهان امروز که در آن قرار داریم غدیر حلقه مفقوده است اگر مردم و اجتماعات در تاریخ به مسأله غدیر اهمیت می دادند دنیای امروز با همدلی و همزبانی بسیار بالا و گران سنگی و با همفکری بسیار گرانمایه ای با تفاهم و تعادل می توانستند زندگی خود را سرشار از محبت و مودت کنند.

 

وی با بیان این که پیامبر جهان خلقت از جانب خالق جهان آفرین امیر غدیر را در روز غدیر به ابلاغ الهی او را به جایگزینی و جانشینی خود تعیین کرد، ادامه داد: در آن روز آیه «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ» نازل شد یعنی از بدو خلقت بشر تا روز غدیر، دین خدا کامل نشد و این خیلی مفهوم بالایی دارد.

 

حجت الاسلام نظری ادامه داد: بر همین مبنا است که عقلانیت بشر دنیای امروز باید به این نقطه برسد که جهان نیاز به تفاهم، تعادل و همدلی دارد و با دعوا، اختناق، تخاصم و تعاند نمی تواند بشر خود را معرفی کند.

 

رییس ستاد دهه غدیر ادامه داد: عید غدیر روز اتمام نعمت، اکمال هدایت، و روزی که خدای جهان آفرین از مخلقوش راضی می شود است.

 

وی دستیابی به آرمان های اصیل اسلامی را نیازمند بهره گیری از سیره علوی دانست و خاطرنشان کرد: دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از این سیره ارزشمند الهی است.

 

حجت الاسلام نظری با بیان این که اصل غدیر، ولایت و امامت به معنای وحدت است، ادامه داد: دین و قرآن عامل وحدت است واین بشریت است که به دنبال تفرقه می رود و از صدر اسلام تاکنون اگر همه به قرآن و دستورات قرآن عمل می کردند تفرقه ای به وجود نمی آمد.

 

وی ادامه داد: امروز نیز در ملل اسلامی مشکلاتی که به وجود آمده ناشی از لجاجت بشریت است و اگر همه در راستای هدفی حرکت کنند و آرمان قرآن را عمل کنند این وحدت جهانی می شود و همین طور هم می شود که در قرآن وروایات وعده  وحدت جهانی داده شد و آن زمان ظهور و بروز امام زمان(عج) است.

 

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که شیعه حرف و مبانی او جهان گیر می شود، گفت: امروز همه تلاش ما باید این باشد که  تفکر غدیر در جهان کمرنگ نشود و هر روز نیز جهانی شود.

 

وی با محکوم کردن جنایت های گروه های تکفیری در کشورهای منطقه گفت: اگرچه امروز داعش به نام اسلام دست به بزرگترین جنایت ها می زند که حتی حیوانات نیز در جنگل ها آن را انجام نمی دهند، این گروه ها نه تنها نمادی از اسلام که ندارد حتی نمادی از بشریت هم ندارد.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که گروه های تکفیری امروز با نمادهای اسلامی درکشور های منطقه حضور دارند به هیچ اصولی پایبند نیستند، ادامه داد: این گروه های تکفیری به هیچ یک از این اصول پایبند نیستند، اسلامی که ما می گوییم نماد آن امیرالمؤمنین است.

 

رییس ستاد دهه غدیر با بیان این که امروز انقلاب اسلامی بر مدار حکومت علوی در جهت اهداف عالی خود در حرکت است، گفت: این نظام دینی امروز در سایه رهبری های امام خامنه ای در عرصه جهانی عزت و عظمتی بدون وصف دارد.

 

وی با بیان این که مسأله ولایت فقیه مبتنی بر همان ولایت غدیر است، گفت: غدیر تا دامنه قیامت چشمه جوشانی است که همه باید از این چشمه حتی به اندازه قطره ای استفاده کنند.

 

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که رهبر انقلاب اسلامی یک فقیه، عالم، مجتهد و یک انسان دارای بصیرت هستند، گفت: ایشان همان طور که شعار بصیرت را در جامعه اعلام کردند خودشان نیز عامل آن هستند.

 

وی در ادامه سخنان خود به دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دغدغه های فرهنگی که ایشان دارند در اکثر فرمایشات خود به هر نحوی ابلاغ می کنند و می تواند الگوی خوبی برای سیاست مداران و دولتمردان و کسانی که صاحب قلم و نگرش علمی هستند باشد که در راستای یک هدف فرهنگی بزرگ از یک رهبر فرزانه تبلوراتی به منصه ظهور می رسد./950/202/ب1

ارسال نظرات