۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۲۸۷۳۷۹
محقق و پژوهشگر علوم اسلامی:

بهترین راه نجات بحران های اجتماعی و سیاسی، تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با بیان این که بهترین راه نجات و دور داشتن مملکت از بحران اقتصادی و به تبع آن بحران های اجتماعی سیاسی، تحقق اقتصاد مقاومتی است که دولت موظف به انجام آن است، گفت: امیدواریم دولت به لطف خدا و کمک مردم در این مسأله راهبردی موفق باشد و انقلاب راه استقلال خود را بر پایه مبانی و اصول اسلام و انقلاب ادامه دهد.
حجت‌الاسلام علي‌‌اصغر الهامي‌نيا، محقق و پژوهشگر علوم اسلامي

حجت‌الاسلام علی‌‌اصغر الهامی‌نیا، محقق و پژوهشگر علوم اسلامی در گفتگو با خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که طرف های غربی پس از برجام درصدد این هستند که با سو استفاده از فرصت به وجود آمده منافع خود را پیگیری کنند گفت: رهبر معظم انقلاب با هشداری حکیمانه فرمودند مراقب باشید تا فریب جو پس از برجام را نخورید چرا که آنها پس از این توافق ظاهری، با این رفت و آمدها، به دنبال تحقق اهداف استعماری خود هستند و تلاش می کنند تا جای پایی در کشور پیدا کنند.

 

نمایندگان مردم هر چه را تصویب کنند دولت ملزم به اجرا آن است

حجت‌الاسلام الهامی‌نیا در خصوص بررسی برجام توسط مجلس اظهار کرد: بعضی از مقامات دولتی تأکید می کردند لزومی به ورود مجلس در بحث برجام نیست اما رهبر معظم انقلاب خط را تبیین کردند تا نمایندگان مردم در توافقی که به تعهد می انجامد، وارد میدان شوند و با ورود مجلس در واقع کل ملت در این بحث دخیل می شوند و طبق روال قانونی امور، نمایندگان مردم با تعامل با دولت هر چه را تصویب کنند دولت ملزم به اجرای آن است.

 

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی بیان کرد: امریکایی ها پس از انتشار برجام، مدام برداشت های خود را در غالب برجام بیان و آن را براساس نظر خود تفسیر می کنند و به خورد رسانه ها و مردم جهان می دهند و در این شرایط اگر سکوت کنیم و عکس العمل لازم را نشان ندهیم، نظر آنها غالب می شود و بر کرسی می نشیند.

 

 حجت‌الاسلامالهامی‌نیا خاطر نشان کرد: مسؤولان، نخبگان و رسانه ها باید در راستای تبیین نظر واقعی و منطبق بر منافع ملی وارد عمل شوند تا با روشنگری در افکار عمومی، تفسیر به رأی آنها از برجام به ما تحمیل نشود.

 

موضوع مذاکرات ایران اسلامی با آمریکا تنها بحث هسته ای مطرح است

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی با اشاره به تأکید رهبری در مذاکرات هسته ای تصریح کرد: در مذاکرات ایران اسلامی با آمریکا فقط موضوع هسته ای مطرح است و در موضوعات دیگر مذاکره ای انجام نمی دهیم.

 

وی افزود: برخی در داخل کشور درحال بزک کردن چهره آمریکا هستند و می خواهند با سو استفاده از فضای مذاکرات هسته ای در زمینه های دیگر هم برای مذاکره ورود پیدا کنند و هدف آنها از این کار این است که در افکار عمومی این گونه مطرح شود که انقلاب اسلامی با ما سازش کرد و از اصول خود کوتاه آمد.

 

اقتصاد مقاومتی بحثی بنیادین است

محقق و پژوهشگر علوم اسلامی در خصوص فرمایشات رهبری مبنی بر تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی بحثی بنیادین است و هر سرنوشتی برجام داشته باشد با رفع مشکلاتی که به واسطه اقتصاد نفتی با آن مواجهیم ما را از بحران دور می کند.

 

حجت‌الاسلام الهامی نیا در پایان با بیان این که بهترین راه نجات و دور داشتن مملکت از بحران اقتصادی و به تبع  آن بحران های اجتماعی سیاسی، تحقق اقتصاد مقاومتی است که دولت موظف به انجام آن است، گفت: امیدواریم دولت به لطف خدا و کمک مردم در این مسأله راهبردی موفق باشد و انقلاب راه استقلال خود را بر پایه مبانی و اصول اسلام و انقلاب ادامه دهد./842/202/ب3

 

ارسال نظرات