۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۸۷۴۶۷

تقدیر نخست وزیر ترکیه از اهتمام آیت الله سیستانی نسبت به ربوده شدگان

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر ترکیه از محکومیت ربوده شدن کارگران تُرک در عراق از سوی حضرت آیت الله سیستانی و تأکید بر لزوم آزادی سریع آنان تأکید کرد.
آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه امروز در دفتر خود با اسامه نجیفی، معاون سابق رییس جمهور و رییس ائتلاف متحدون عراق دیدار و گفت‎وگو کرد.


دو طرف در این دیدار به بررسی مسائل منطقه و راه‎های مبارزه با جریان تروریستی داعش پرداختند.


النجیفی با اشاره به مسأله آوارگان عراق و پناهنده شده در ترکیه خواستار مداخله سریع وزارت خارجه ترکیه برای حمایت از آنان شد.


نخست وزیر ترکیه در این دیدار از موضع حضرت آیت الله سیستانی در حمایت از کارگران ربوده شده این کشور  و مقتدا صدر، رهبر جریان صدر برای اعلام آمادگی جهت پیدا کردن آنان تقدیر و تشکر کرد.


احمد داود اوغلو ربودن کارگران ترک را به سود مستعمران دانست و تاکید کرد که چنین اقداماتی موجب تیره شدن روابط دو کشور دوست عراق و ترکیه نمی‎شود.


گفتنی است حضرت آیت الله سید علی سیستانی روز گذشته طی پیامی به اسارت تعدادی از کارگران ترک واکنش نشان داد و بر لزوم آزادی این افراد تأکید کرد.


حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: تعرض به این کارگران بی‎گناه که هیچ نقشی در مسائل منطقه نداشتند اقدامی غیراخلاقی و بر خلاف قوانین شرعی و قانونی است و آن را به شدت محکوم می‎کنیم.


16 کارگر ترکیه ای، چهارشنبه گذشته، هنگام کار در یک ورزشگاه فوتبال در بغداد، به وسیله افراد مسلح ناشناس که لباس نیروهای امنیتی عراق را به تن داشتند، ربوده شده و به نقطه نامعلومی انتقال داده شدند.


آنان در یک طرح ساخت ورزشگاه فوتبال در منطقه حبیبیه در شرق بغداد کار می کردند که مردان مسلح با چند دستگاه خودرو این کارگران را ربودند./994/ب902/د

ارسال نظرات