۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۲۸۷۴۸۰

حمله نظامیان صهیونیستی به مسجد الاقصی/ ورود یک وزیر صهیونیستی به این مکان مقدس

خبرگزاری رسا ـ نظامیان رژیم صهیونیستی امروز با وزیر کشاورزی تندوری این رژیم به مسجد مبارک الاقصی حمله کردند.
نظاميان اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز به فرماندهی "اوری آریئل" وزیر کشاورزی تندوری این رژیم به مسجد مبارک الاقصی حمله کردند و از بمب های صوتی و گلوله های مشقی علیه نمازگزاران فلسطینی استفاده کردند.


شاهدان عینی در داخل مسجد الاقصی گزارش دادند که شمار زیادی از نظامیان ارتش و عناصر پلیس صهیونیستی دقایقی پس از اقامه نماز صبح از طریق دروازه های باب السلسله و باب المغاربه به داخل مسجد حمله کردند و اقدام به شلیک بمب های صوتی و گلوله های مشقی نمودند که در نتیجه آن شماری از فلسطینیان زخمی شدند.

 

این منابع خاطرنشان کردند که نظامیان صهیونیستی نمازگزاران متحصن در داخل مسجد قبلی را محاصره کرده و دروازه های آنرا با زنجیر و میله های آهنی بستند و در داخل آن از گاز فلفل و گلوله های مشقی استفاده نمودند.

 

شاهدان عینی تاکید کردند که نظامیان صهیونیستی با کارمندان سازمان اوقاف اسلامی و به ویژه شیخ "عمر کسوانی" مدیر مسجد الاقصی درگیر شدند و به نمازگزاران فلسطینی حاضر در صحن های مسجد الاقصی حمله کرده و آنها را از اطراف مسجد قبلی و صحن های اطراف آن دور کردند.

 

این منابع اعلام کردند که عناصر یگان ویژه ارتش صهیونیستی بر بالای مسجد قبلی مستقر شده بودند و از طریق پنجره های مسجد که شیشه هایش را شکسته بودند، به سمت نمازگزاران مسلمان در داخل آن گاز فلفل می پاشیدند.

 

نظامیان صهیونیستی همچنین از بامداد امروز محدودیت های زیادی را برای ورود مسلمانان به داخل مسجد الاقصی اعمال کردند که در نتیجه آن تنها تعدادی از مردان بالای 50 سال فرصت حضور در داخل مسجد و شرکت در نماز صبح را پیدا کردند.

 

این در حالی است که تعدادی از جوانان فلسطینی از شامگاه روز گذشته در واکنش به فراخوان جمعیت های صهیونیستی "معبد موهوم" برای ورود دسته جمعی شهرک نشینان یهودی به مسجد الاقصی به بهانه اعیاد سال نوی یهودی در داخل این مسجد تحصن کرده بودند.

 

از سوی دیگر، اوری آریئل وزیر کشاورزی تندروی رژیم صهیونیستی صبح امروز در میان تدابیر شدید امنیتی به همراه 30 شهرک نشین یهودی از طریق باب المغاربه وارد مسجد الاقصی شد و به گشت زنی در صحن های آن پرداخت.

 

شاهدان عینی تاکید کردند که نظامیان صهیونیستی مسجد الاقصی را به محاصره کامل خود درآورده اند و مانع از ورود مسلمانان و طلاب علوم دینی به آن می شوند. در جریان این درگیری ها یک کودک فلسطینی به ضرب گلوله مشقی از ناحیه سینه زخمی شد و برای مداوا به درمانگاه مسجد الاقصی انتقال داده شد./994/ب102/د

ارسال نظرات