۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۸۷۵۱۸
کارشناس مسائل مذهبی:

شهادت امامان شیعه نشان از حقانیت آن‌ها دارد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی ترویج و نشر افکار و اندیشه های انحرافی را اقدامی در راستای حذف شیعه از فرهنگ ادیان توحیدی جهان دانست و گفت: شیعان همواره در طول تاریخ با ظلم و ستم مبارزه کرده اند و از همین جهت مستکبران جهان نیز در صدد قتل و غارت آن ها بوده اند.
در سوگ امام جواد (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین افشاریان، کارشناس مسائل دینی، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهادت حضرت امام جواد الائمه(ع) که در مسجد امام موسی کاظم(ع) شهرضا برگزار شد، ظلم ستیزی را یکی از بارزترین ویژگی های امامان معصوم(ع) برشمرد و اظهار کرد: تدبر در اداب و مناسک مذهب تشیع مؤید این مسأله است که شیعه هیچ گاه در برابر ظلم و ستم تسلیم نشده و با تأسی به امامان خود همواره پیشگاه ظلم ستیزی بوده است.

 

 

وی در ادامه با اشاره به حدیث«کُلُکُم راع و کُلُکُم مسؤول عَن رَعیَّته» اظهار کرد: همه ابناء بشر در برابر تحولات پیرامونی خود مسؤول هستند و هیچ گاه نمی توانند نسبت به این امور ابراز بی تفاوتی کنند اما شیعه این تأکیدات را در دین خود دارد.

 

 

کارشناس مسائل مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت امام جواد(ع) عنوان کرد: مسعودی در کتاب تاریخ خود روز شهادت آن حضرت در پنجم ذى الحجه سال 219 ه.ق می داند، اما طبق مشهورترین روایات، شهادت ایشان در آخر ماه ذى القعده سال 220 هجرى قمری بوده است، و در آن هنگام آن حضرت تنها 25 سال و چند ماه سن داشتند.

 

 

حجت الاسلام افشاریان تصریح کرد: نهمین امام شیعه، علی رغم آن که در کودکى عهده دار امر رهبری و امامت جامعه اسلامی شدند اما به واسطه برخورداری از دانش سرشار در مناظرات علمی با شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام و فتواهای دقیق سرآمد دوران خود شدند.

 

 

وی در ادامه افزود: شیعه، تحت تأثر تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و به جهت پاى بندی به سیره قرآن مبنی بر اعتماد بر عقل و تسلیم در برابر داورى آن در اعتقادات، مشهور بوده است تا جایی که این فرقه همواره از شناخته شده ترین فرق، و داراى رساترین برهان و سرسخت ترین مواضع در صحنه درگیرى هاى فکرى بوده است.

 

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به بخش هایی از تاریخ زندگی امام رضا(ع) گفت: در دوران خلافت عباسیان عظمت فکرى شیعه بدان حد رسیده بود که حکومت ناچار شد با مقتداى آنان، یعنى امام رضا(ع) سازش کند که این سازش، نشانه میزان قدرت و نفوذ این مکتب، و تأثیر اندیشه های آن در میان مردم بوده است.

 

حجت الاسلام افشاریان با بیان این مطلب که شهادت امامان معصوم(ع) به دست خلفای جور زمان، نشانه حقانیت آن ها بوده است، عنوان کرد: امام جواد(ع) بر منبر رسول اکرم(ص) رفته و فرمود: « اگر نبود تظاهر اهل باطل، حکومت اهل گمراهی و شک مردم عوام؛ چیزهایی می گفتم که همه از اولین و آخرین را به تعجب وا می‌داشت».

 

وی ترویج و نشر افکار و اندیشه های انحرافی را اقدامی در راستای حذف شیعه از فرهنگ ادیان توحیدی جهان دانست و گفت: شیعیان همواره در طول تاریخ با ظلم و ستم مبارزه کرده اند و از همین جهت مستکبران جهان نیز درصدد قتل و غارت آن ها بوده اند./868/302/ب3

 

ارسال نظرات