۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۸۷۵۲۳
حماس:

هدف از حملات به مسجد الاقصی تثبیت تقسیم آن است

خبرگزاری رسا ـ عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که ورود "اوری آریئل" وزیر کشاورزی تندروی رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان افراطی یهودی به مسجد مبارک الاقصی با حمایت نظامیان صهیونیست یک جنایت جنگی است که هدف از آن تثبیت طرح تقسیم این مسجد است.
عزت رشق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عزت رشق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز یکشنبه بر روی صفحه شخصی خود در پایگاه ارتباط جمعی فیسبوک نوشت: وحشیگری و جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مسجد مبارک الاقصی و به آتش کشیدن مصلای قبلی، اقداماتی خطرناک است که در راستای جنایت های زنجیره ای دشمن صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و مقدسات قدس صورت می گیرد.

 

وی افزود: حمله عناصر ارتش صهیونیستی به مصلای قبلی و اخراج نگهبانان مسجد الاقصی از آنجا و نیز ممانعت از ورود طلاب علوم دینی به این مکان، جنایتی تمام عیار است که رژیم صهیونیستی از طریق آن تمامی خطوط قرمز را زیر پا گذاشته است، اما ما به هر قیمتی که شده اجازه تقسیم این مسجد را نخواهیم داد.

 

رشق ضمن تمجید از ایستادگی و دفاع تحصن کنندگان در مسجد الاقصی از این مکان مقدس در برابر حملات وحشیانه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست تاکید کرد: امت حضرت محمد (ص) هرگز تسلیم نمی شود.

 

این عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که تحصن کنندگان در مسجد الاقصی و طلاب علوم دینی، با دفاع از مسجد الاقصی در واقع از عزت و کرامت امت دفاع می کنند و این وظیفه امت است که برای حمایت از آنها به پا خیزد.

 

وی افزود: حمایت از تحصن کنندگان در مسجد الاقصی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی و جنایت های آن علیه مسجد الاقصی، فریضه و واجب شرعی برای آزادگان امت و سراسر جهان است.

 

عزت رشق همچنین خاطر نشان کرد که زیارت و حضور در مسجد الاقصی همانند گذشته ادامه خواهد داشت و جنایت های رژیم صهیونیستی نمی تواند باعث ترس و هراس تحصن کنندگان و طلاب علوم دینی شود و ما از آنها می خواهیم که سفرهایشان به مسجد الاقصی و تحصن در آن به منظور دفاع از این مکان مقدس را افزایش دهند.

 

وی افزود: ما و امت؛ اعم از کشورها، دولت ها و موسسات اگر الان اقدامی قوی برای ممانعت از یکه تازی های رژیم صهیونیستی در هتک حرمت و تقسیم مسجد الاقصی انجام ندهیم، هیچ عذری از ما پذیرفته نیست.


این رهبر برجسته جنبش حماس در پایان تاکید کرد که «موضع تشکیلات خودگردان فلسطین و نظام های عربی و اسلامی در حمایت از مسجد الاقصی ضعیف است و با حجم جنایتی که در حال حاضر علیه این مسجد صورت می گیرد، تناسب و همخوانی ندارد.»/982/ب101/د

ارسال نظرات