۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۸۷۵۳۷
در آذربایجان غربی؛

سرگردانی مشاوران قرآنی پشت درهای بسته دستگاههای اجرایی

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان آذربایجان غربی از بی توجهی مدیران دستگاههای اجرایی به معرفی مشاوران امور قرآنی انتقاد کرد و گفت: با وجود ابلاغ این مصوبه شورا از سوی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اغلب سازمان ها در این خصوص اقدام نکرده اند.
جلسه شوراي هماهنگي و گسترش فعاليت هاي قرآني آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ارومیه، حجت ‌‌الاسلام محمدباقر کریمی، دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی بعد از ظهر امروز در سومین جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان اظهار داشت: نباید اهمیت فعالیت ها و برنامه های قرآنی شعارگونه تلقی شود.

 

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی استان به صورت مرتب با حضور مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی گفت: متأسفانه با وجود این که تعیین مشاوران قرآنی از سوی مدیران دستگاههای اجرایی از جمله مصوبات جلسه دوم شورا بود و این مصوبه از سوی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی ابلاغ شده است، با بی توجهی اغلب مدیران دستگاههای اجرایی مواجه شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اظهار اینکه جز سه دستگاه فرمانداری ارومیه، دانشگاه ارومیه و سازمان پزشکی قانونی استان بقیه اداره‌ها برای انتخاب و معرفی مشاوران قرآنی اقدام نکرده‌اند، گفت: این اقدام در صورت عملیاتی شدن به معنای واقعی کلمه در تخصیص اعتبار و برگزاری فعالیت‌های قرآنی گامی مثبت محسوب می شود.

 

حجت الاسلام کریمی با اشاره به وجود دانشکده علوم قرآنی در خوی تصریح کرد: می‌طلبد در مرکز استان نیز دانشکده علوم قرآنی در راستای برای انسجام بخشی به آموزش قرآن راه اندازی شود.

 

وی بر ضرورت پرداختن به تفسیر قرآن کریم همچنین تربیت اساتید توانمند تأکید کرد و گفت: راه اندازی دانشکده علوم قرآنی می تواند زمینه ساز تربیت مفسران قرآن در استان باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به برگزاری باشکوه مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در ماه رمضان امسال طبق سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مراسم عبادی الهی مورد استقبال خانواده‌ها، جوانان و همه اقشار جامعه قرار گرفت.

 

دومین جلسه شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی استان آذربایجان غربی با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش آذربایجان غربی و مدیر مؤسسه علوم قرآنی یاسین در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد.

 

در این جلسه، طرح تربیت مفسران قرآن کریم از سوی مؤسسه علوم قرآنی یاسین مطرح شد که با عدم موافقت اعضا روبه رو و برای بررسی بیشتر به جلسات آتی موکول شد./936/202/ب3

ارسال نظرات