۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۸۷۵۷۷
حجت‌الاسلام شریعت پناهی اعلام کرد؛

محور برنامه‌های کارگروه زائران غیر ایرانی حرم حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ کارشناس زائران غیر ایرانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه مباحث معارفی، تورهای حرم گردی، حلقات معرفتی و پاسخگویی به سؤالات و راهنمایی از اولویت‌های اجرایی حرم مطهر در امور بین‌الملل است، گفت: زائران غیر ایرانی پس از زیارت حرم مطهر حضرت معصومه سلم الله نقش یک سفیر را در فضای بین‌المللی دارند.
حضرت معصومه
حجت‌الاسلام محمد شریعت پناهی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه در مباحث معارفی، تورهای حرم گردی، حلقات معرفتی و پاسخگویی به سؤالات و راهنمایی زائران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله در طول سال برای زائران غیر ایرانی برنامه‌های ویژه‌ای داریم، گفت: این عناوین برنامه‌ها در کارگروه زائران غیر ایرانی بر مبنای تکریم زائران غیر ایرانی برنامه‌ریزی و اجراشده است.
 
وی با اشاره به اهمیت جایگاه زائران غیر ایرانی در ترویج سبک زندگی اسلامی در سطح بین‌الملل عنوان کرد: تکریم زائران غیر ایرانی، افزایش بهره‌وری این زائران و ارائه خدمات به‌موقع و صحیح از مهم‌ترین محور برنامه‌های کارگروه زائران غیر ایرانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.
 
حجت‌الاسلام شریعت پناهی با بیان اینکه بازخورد این برنامه‌های آثار شگرفی در امور زیارتی زائران غیر ایرانی ایجاد کرده است، گفت: اجرای این برنامه‌ها در معرفت افزایی زائران غیر ایرانی نسبت به شخصیت علمی و فرهنگی حضرت معصومه(س) بسیار مؤثر واقع‌شده است.
 
کارشناس مجری زائران غیر ایرانی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه اغلب زائران امسال از کشورهای عربی بوده‌اند، گفت: امسال ما از زائران بحرینی، قطری، کویتی، عمانی، لبنانی، یمنی و عراقی در برنامه‌های اجرایی دهه کرامت میزبانی کرده‌ایم.
 
وی با اشاره به اینکه از کشورهای آذری نیز زائران زیادی در دهه کرامت حضور داشته‌اند، عنوان کرد: از کشور آذربایجان، تاجیکستان، پاکستان، افغانستان، هندوستان و ترکیه با حضور خود امسال برخی از ابعاد اجرایی کارگروه زائران غیر ایرانی حرم را مورد تأثیر خود قرار داده بود و موجب افزایش سطح کیفی بازخوردهای این برنامه‌ها گردید.
 
حجت‌الاسلام شریعت پناهی با اشاره به رسوم مشترک بین مسلمانان شیعه کشورهای مسلمان، گفت: بیشترین سطح درخواست زائران غیر ایرانی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) تبرکی گرفتن است.
 
وی ادامه داد: از طرف واحدهای امور زائران غیر ایرانی حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله به این زائران تبرکی‌هایی اهدا می‌شود که خود جنبه سوغات فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) را دارد.
 
حجت‌الاسلام شریعت پناهی با اشاره به اینکه بیشترین سؤالات زائران غیر ایرانی از کارشناسان متخصص آستان مقدس حضرت معصومه (س) برای آشنایی بیشتر با زندگی‌نامه خود حضرت معصومه سلام الله علیها است، عنوان کرد: کارشناسان حرم مطهر در مباحثات مختلف با این زائران و دوره‌های معارفی به تبیین دقیق زندگی‌نامه حضرت معصومه (س) می‌پردازند.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از دوره‌های معارفی تحت عنوان حضرت معصومه (س) شناسی است، گفت: این دوره در سه زبان عربی، انگلیسی و اردویی برگزار می‌شود که در دهه کرامت امسال با استقبال کمک نظیری مواجه بوده است.
 
کارشناس زائران غیر ایرانی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله با اشاره به افزایش روزافزون مسافران خارج از کشور، گفت: باید امکانات و تنوع برنامه‌ها افزایش داده شود.
 
وی افزود: باید در نظر داشت که اطلاع‌رسانی دقیق‌تر در ارائه این خدمات می‌تواند بهترین امر اجرایی باشد.
 
حجت‌الاسلام شریعت پناهی با اشاره به اینکه شرط زیارت حضرت معصومه (س) معرفت آن حضرت است، عنوان کرد: بسیاری از زائران غیر ایرانی حضرت معصومه (س) معرفت کافی را ندارند بنابراین بهتر است دوره‌های معارف حرم افزایش داده شود./921/ت302/ی
ارسال نظرات