۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۸۷۷۵۱
حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی:

مدعیان دروغین به دنبال از بین بردن ارزش های دینی و تحریف مهدویت هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: مهدیان دروغین به دنبال اهدافی چون انکار حضرت مهدی(عج)، نفی آرمان‌های امام مانند ظلم ستیزی، از بین بردن ارزش های دینی مانند سنتی خواندن مذهبیون و تحریف مهدویت هستند.
علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین علوی تهرانی، استاد حوزه و دانشگاه شامگاه یکشنبه 22شهریور در مراسم سوگواری شهادت امام جواد (ع) که در مسجد حضرت امیر (ع) تهران برگزار شد با اشاره به وجود مهدیان دروغین گفت: پیامبر اسلام (ص) فرموده بودند که بعد از رفتنم خطر بازگشت به جاهلیت وجود دارد و ایشان شاخصه‌ای را ذکر کردند که با آن مسیر راستین را تشخیص دهیم و آن شاخصه امامت است. زندگی بدون امامت، زندگی جاهلیت است. مهدیان دروغین با انکار حضرت مهدی (عج) به دنبال پیدایش مسیر انحرافی و پیدایش جاهلیت هستند. 

وی در ادامه به اهداف مهدیان دروغین پرداخت و گفت: آن ها به دنبال اهدافی چون انکار حضرت مهدی(عج)، نفی آرمان‌های امام مانند ظلم ستیزی، از بین بردن ارزش های دینی مانند سنتی خواندن مذهبیون و تحریف مهدویت هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در زمان دیگر امامان هم ادعای امامت به فرزندانشان تعلق می‌دادند، گریزی بر دوران امام موسی ابن جعفر(ع) زد و اظهار داشت: در آن زمان فرقه‌هایی به نام سنطیه که محمد دیباج را امام می‌خواندند و ناقوسیه که منکر شهادت امام صادق(ع) بودند و فتحیه که عبدلله افتح را امام می‌دانستند وجود داشتند اما شاید معروف ترینشان اسماعیلیه باشد که هنوز هم وجود دارند و بسیار متمول هستند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی اضافه کرد: این فرقه‌ها در حالی به وجود آمدند که امام صادق(ع) بعد از مرگ یکی از پسرانش 30 نفر را تک تک به بالای جنازه آن پسر برد و شهادت گرفت اما بعدها منکر مرگ او شدند و مدعی شدند روزی ظهور خواهد کرد و امام صادق(ع) پنهانش کرده‌اند و این نشان دهنده مظلومیت امام صادق(ع) است و اینکه چه دشوار این امامت به ما رسیده و ما قدرش را نمی‌دانیم.

وی در پایان افزود: برخی این بحث‌ها را تاریخی می‌نامند در حالی‌که امامت روح اسلام است و امامت است که اسلام را زنده نگه داشته است. برخی برای رسیدن به منافع سیاسی این بحث‌ها را تاریخی می‌نامند که باید دست بردارند./9593/پ202/ص

 

ارسال نظرات