۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۸۷۸۵۹
حج ابراهیمی(13)

خرید غیرضروری حجاج شراکت در کشتار مردم مظلوم یمن است

خبرگزاری رسا ـ عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هرگونه خرید غیر ضروری در مراسم حج حجاج را در این کشتار شریک خواهد کرد، گفت: در حقیقت با تقویت مالی عربستان سعودی و به دنبال آن نسل‌کشی در یمن هستند از محل درآمدهای همین خریدها تأمین می‌شود.
سيد مرتضي حسيني نماينده قزوين

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه ملت ایرانی یک فرهنگ سنتی و پسندیده‌ای دارند که می‌تواند به یک سنت جهان ‌شمول تبدیل شود، اظهار داشت: سوغات سنتی پسندیده‌ است که مسلمانان برای انتقال یک مفهوم انسان دوستانه برای یکدیگر خرید می‌کنند.

 

عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینهٔ سوغات حتی روایاتی قوی و صحیح نیز داریم، گفت: در برخی روایات آمده است حتی اگر شده سنگ بخرید ولی دست ‌خالی از سفر برنگردید.

 

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه یکی از دلایلی که این سنت یک فرهنگ جهان ‌شمول است، گفت: تقویت بازارهای اسلامی مبنای اقتصادی این سنت است اما این در صورتی است که ابعاد اقتصادی و سیاسی این قصه را باید مسافر در احکام فقهی خود رعایت کند.

 

وی با اشاره به اینکه سنت‌های اسلامی مبنای فقهی نیز دارند، گفت: در شرایط کنونی باید جنسیت سوغات حج را برای دفاع از حریم اقتصادی بازار اسلامی عوض کرد.

 

عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهان اسلام در شرایط ویژه اقتصادی است، گفت: بازارهای عربستان سعودی در شرایط کنونی تمام گروه‌های تکفیری در سوریه و عراق را برای تأمین منافع یهود صهیونیسم تأمین می‌کند.

 

وی ادامه داد: همچنین خود حکومت طاغوتی سعودی به ‌صورت مستقیم اقدام به بمب باران مردم بی‌دفاع یمن آن‌هم در ماه‌های حرام و حتی در شرایط آتش بست کرده است.

 

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه هرگونه خرید غیر ضروری در مراسم حج حجاج را در این کشتار شریک خواهد کرد، گفت: در حقیقت با تقویت مالی عربستان سعودی و به دنبال آن نسل‌کشی در یمن هستند از محل درآمدهای همین خریدها تأمین می‌شود.

 

عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابعاد عبادی و مذهبی این خریدها برای حجاج از سوی روحانیون کاروان‌ها تبیین شود، ابراز داشت: رسانه‌ها می‌توانند با تبیین دقیق و صریح این مواضع به بصیرت جهان اسلام کمک کرده و نتیجه این جریان را به نفع مسلمانان تغییر دهند.

 

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه خیلی از وهابیان و سلفی‌ها دلشان نمی‌خواهد که ایران در حج حضورداشته باشد، گفت: بنابراین ما افزون بر حضور قدرتمند در حج باید با تبلیغ فریضه وحدت اسلامی نیز بپردازیم.

 

وی با اشاره به اینکه حجاج باید به ابعاد مختلف حج آگاهی داشته باشند، تصریح کرد: باید در تبلیغ و آموزش حج دقیق عمل کرد.

 

عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی‌حجابی موضوعی است که حجاج باید نسبت به آن حساسیت زیادی داشته باشند، ابراز داشت: راه‌حل بی‌حجابی برخی از بانوان در جریان حج این است که ما می‌توانیم از بُعد اقتصادی و سیاسی مثلاً لباس فرم و مخصوص را برای بانوان الزامی کنیم.

 

وی با اشاره به راهبردهای اجرایی حل معضل بی‌حجابی گفت: کار فرهنگی صحیح می‌تواند معضل حجاب را از ریشه حل کند و در این عرصه رسانه‌های ما بسیار مؤثر هستند.

 

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه رسانه‌های ما باید بدانند که داعیه ترویج حجاب در دست آن‌ها است، اظهار داشت: باید رسانه‌ها در بُعد تبلیغاتی و فرهنگی این موضوع با توان جدی وارد بحث شوند.

 

عضو فراکسیون حج و زیارت مجلس شوری اسلامی با بیان اینکه حجاج باید بدانند که بُعد معنوی حج خیلی برای یک مسلمان می‌تواند حیاتی باشد و این ابعاد عجیب عبادی حج نباید غافل ماند، اظهار کرد: تلف کردن وقت برای مسائل دنیوی امری پسندیده در مناسک حج نیست بنابراین تجارب هم نشان داده است که کسانی که برای تجارت به حج می‌آیند از هیچ آرامشی در حج برخوردار نیستند و عصبی برخورد می‌کنند درحالی‌که حج برای عبور از این مسائل است./921/د101/ف

ارسال نظرات