۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۸۷۸۶۵
استاد حوزه علمیه قزوین:

رسالت حوزه‌های علمیه بررسی شاخصه‌های برجسته امامان و تبیین آن برای مردم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که حوزه علمیه در معرفی امامان معصوم(ع) کم کاری کرده است، گفت: حوزه علمیه باید شاخص‌های برجسته امامان را بررسی و مورد مطالعه قرار دهد و با تولید بروشورها و کتاب‌ها علم مردم و جوانان را از امامان گسترش دهد.
حوزه علميه

حجت الاسلام سلمان بیگلر، استاد حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره شاخصه‌های اخلاقی امام جواد(ع)، گفت: زمان و مدت امامت امام جواد(ع) ایشان را از سایر امامان متمایز می‌کند.

 

وی در ادامه افزود: امام جواد(ع) در سن 8 سالگی به امامت و در سن 25 سالگی به شهادت رسیدند، مدت امامت امام جواد(ع) 17 سال به طول انجامید.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: یکی از ویژگی های برجسته ایشان تسلط کامل بر روی مباحث علمی بود که امام شاگردان بسیاری را تربیت کردند.

 

این کارشناس حوزوی اظهار کرد: در دوره حکومت امام جواد(ع) خفقان بسیاری حاکم بود اما چیزی مانع انجام اهداف امام جواد(ع) نشد و ما باید ایشان را الگوی خود قرار دهیم.

 

حجت الاسلام بیگلر با بیان این‌که امام جواد(ع) آشنا به تمام علوم بودند، خاطرنشان کرد: قدرت علمی امام جواد(ع) از همان سنین کودکی ایشان بود و امام بارها با درباریان مأمون عباسی وارد مناظره شدند.

 

وی در ادامه بیان داشت: در یکی از مناظره‌هایی که امام جواد(ع) حضور داشتند سارقی را وارد کردند و تمام علما نظر به قطع شدن دست وی از آرنج یا مچ و یا کتف دست وی دادند، اما امام جواد(ع) فرمود تنها انگشتان دست این شخص را قطع کنید، چون دستها محل های سجده خداوند هستند و نمی توان آرنج، کتف و مچ را که محل عبادت خداوند است، قطع کرد.

 

 در ولایت پذیری سن و سال و مکان و زمان مطرح نیست

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در بحث ولایت پذیری سن و سال و مکان و زمان مطرح نیست، چون در زمان خلافت امیرمؤمنان(ع) دشمنان دین می‌گفتند سن علی کم است و نمی تواند حکومت جامعه اسلامی را در دست گیرد.

 

این کارشناس حوزوی با بیان این‌که حوزه علمیه در معرفی امامان معصوم(ع) کم کاری کرده است، تأکید کرد: آن‌گونه که امامان باید در جامعه شناخته شوند، شناخته نشده‌اند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: اگر وارد یکی از مدارس شویم و از دانش آموزی درباره امام جواد(ع) سؤال کنیم پاسخی برای سؤال ما ندارد.

 

حجت الاسلام بیگلری تصریح کرد: حوزه علمیه باید شاخص‌های برجسته امامان را بررسی و مورد مطالعه قرار دهد و با تولید بروشورها و کتاب‌ها علم مردم و جوانان را از امامان گسترش دهد.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: دشمن در حال تحقیر پیامبر و امامان ما است و شیعیان با شناخت متوجه می‌شوند که باید در برابر دشمن بایستند.

 

این کارشناس حوزوی تأکید کرد: سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها هم باید زمان بگذارند و با برگزاری مراسماتی در اعیاد و شهادت‌های امامان معصوم مردم را بیشتر آشنا کنند.

 

وی در پایان گفت: تبلیغات گسترده در جامعه سبب افزایش شناخت، معرفت و برکت در زندگی مردم می‌شود، چون شناخت از امامان مسیر حرکت و رسیدن به هدف نهایی که کمال است را به مردم می‌شناساند./838/302/ب2

ارسال نظرات