۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۲۸۷۹۱۶
استاد دانشکده ملی گرجستان:

اقتصاد مقاومتی از مترقی‌ترین فنون و معادلات مدیریتی جهان است

خبرگزاری رسا ـ مدیریت و اقتصاد دانشکده ملی گرجستان گفت: اقتصاد مقاومتی از مترقی ترین فنون و معادلات مدیریتی جهان است که در چارچوب های بومی کشور مطرح شده است.
مقيمي

بهمن مقیمی،استاد مدیریت و اقتصاد دانشکده ملی گرجستان و پژوهشگر مدیریت استراتژیک، فرهنگ سازمانی و مدیریت ارتباط با مشتری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به روش های نوین کسب و کار و دانش مورد استفاده در سازمان ها در فضای موجود، اظهار کرد: دانش سازمانی، از منابع درونی و بیرونی اتخاذ و تجمیع شده است و با شیوه های الکترونیکی در سازمان به اشتراک گذاشته می شود تا پرسنل توانمند، حرفه ای و راضی، سازمانی معظم و حرفه ای و مشتریان راضی را ایجاد کنند.


مقیمی در تشریح شیوه های الکترونیکی و توضیح مدل سازمان های نسل پنجم، افزود: سازمان های نسل پنجم با تاکید بر مفهوم سازمان با پرسنل آن نمود پیدا می کند، و بر طراحی و استقرار واحدهای سازمانی«یادگیرنده» تاکید دارد.

 

کارشناس مدیریت ارتباط با مشتری، تاثیر گذاری دیدگاه های اجتماعی و روانشناسی در مدل های نوین کسب درآمد را مشتق از عوامل متعدد مدیریتی، اجتماعی، اقتصادی و شخصیتی، معرفی نمود و افزود: فرهنگ سازمانی، روش و مدل انجام کارها در سازمان است.


وی با اشاره به طرح ابداعی خود، سازمان های نسل ششم، بیان کرد:  با استناد به اینکه سازمان یادگیرنده قرار است چه اطلاعاتی را تبدیل به دانش نماید، سازمانهای نسل ششم برای اولین بار در دنیا معرفی گردیده است.


مقیمی در تشریح توضیحات خود افزود: مدل سازمان نسل ششم، بر اساس سه فاکتور مسؤولیت اجتماعی، صلح طلبی و عشق ورزی در سازمان تعریف شده است که بر اساس این مدل کسب و کار، پرسنل دارای این سه ویژگی، هر سه فاکتور را در تمامی شئونات و رویه ها و پروسه های کاری، ایجاد و ایفاد می کنند تا بدین وسیله برند خود، را با رفتار مسؤولانه، نرم خو و پر از محبت برای برند تجاری معرفی سازند.


وی در ادامه اظهار کرد: برند یا مجموع خاطرات و برداشتهای مشتری ما در حقیقت مجموع سه فاکتور Social Responsibility، Peace، Love خواهد بود.

 

مقیمی افزود: مدلهای مختلفی برای تغییر فرهنگ سازمانی در ادبیات موضوع، پیشنهاد شده اما بحث معرفی شده توسط اینجانب بر اساس این رسالت می باشد که شاخص های صلح طلبی و مهرورزی به عنوان یک فاکتور عمیق و نهادینه ذهنی در کنار رفتار حرفه ای و نگرش سیستمی، در همه جوامعی که پرسنل در آن هستند: اقتصادی، اجتماعی و اکوسیستم،  می تواند باعث حصول نتایج شگرفی شود.


مقیمی خاطرنشان کرد: در این مدل کسب و کار، سطح فکری سازمان، باید تقویت شود و سپس آنرا از حالت ضمنی به روشهای مختلف ریاضی و آماری، تبدیل به دانش تصریح شده و فرمولیزه نمود، و بعد آن را با دقت در سازمان به اشتراک گذاشت. با استفاده از این روش، یک سازمان معظم و متعالی خواهید داشت.


اقتصاد مقاومتی، رفتار مسؤولانه و تکیه به خود، به جای چشم داشت به بیرون، برای بهتر شدن است

استاد مدیریت و اقتصاد دانشکده ملی گرجستان، درباره مدل اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی، رفتار مسؤولانه و حرفه ای به درون و تکیه به خود به جای چشم داشت به بیرون، برای بهتر شدن است .

مقیمی در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتی جزو مترقی ترین فنون و معادلات مدیریتی جهان می باشد که در چهارچوب های بومی کشور مطرح شده است.


کارشناس و پژوهشگر مدیریت استراتژیک، خاطر نشان کرد: صرفه جویی، مسؤولیت محیط زیست، جامعه سالم، تندرست، سخت کوش و فروتن از ویژگی‌هایی است که در قالب اصلاح «اقتصاد مقاومتی» قابل برداشت است.


وی در تشریح سخن خود افزود: همانطور که در توضیحات بند های قبل اشاره کردم، اقتصاد مقاومتی، یک سر و گردن از مدلهای مدیریتی امروز جهان پیشرفته تر به نظر می رسد.


مقیمی تصریح کرد: اگر به دلایل سیاسی بعضی از ما تمایل به اعتراف به این حقیقت نداریم بنده به عنوان یک پژوهشگر مدیریت، با صراحت عرض می کنم، رفتار مسؤولانه و مدیریت صحیح و مقتصد و حرفه ای، راهکار نهایی برون رفت از مشکلات اقتصادی در همه جوامع می باشد و نشانه های بسیاری در اقتصادهای قدرتمند دنیا از این نگرش وجود دارد.


ما یا به سمت اهدافمان پیش می رویم یا از آن ها فاصله می گیریم

استاد مدیریت با بیان اینکه بزرگترین ریسک، ریسک عملی نکردن است، افزود: تبدیل ایده به ارزش های تجاری، در عمل تنها به جسارت و تداوم سخت کوشی بستگی دارد و فکر آن از عملش سخت تر نشان می دهد و ادامه داد: اگر ایده خوبی دارید هر روز برای نزدیک شدن به آن و اجرایی کردن آن یک گام بردارید.


مقیمی در ادامه خاطرنشان کرد: یک گام کوچک در هر روز، به زودی پس از چند سال تداوم و سخت کوشی، خود را در ردیف کارآفرینان خواهید دید.


وی در تشریح سخن خود بیان کرد: ما یا به سمت اهدافمان پیش می رویم یا از آنها فاصله می گیریم، و خاطر نشان کرد: طراحی تک تک گام ها به سوی هدف و نا امید نشدن و تلاش مستمر و شبانه روزی بی شک و بدون هیچ تردیدی نتیجه مثبت در پی خواهد داشت. و در پایان افزود: در اینصورت ما همیشه یا برنده خواهیم بود یا درسی برای برنده شدن در تلاشهای بعدی خواهیم اندوخت.


گفتنی است، بهمن مقیمی، چند سالی در ایران شرکت مشاوره مدیریت داشته است ولی در حال حاضر درکشور گرجستان زندگی و کار می کند. ارائه بیش از یکصد سخنرانی و انجام بیش از بیست مورد مشاوره در حوزه مدیریت استراتژیک و بازاریابی در صنایع مختلف و بهبود گردش مالی در شرکت های خصوصی و دولتی جزو فعالیت های حال حاضر وی است.


بهمن مقیمی، برای یک ماه باقیمانده، در چند دانشگاه و موسسه آموزش عالی در مشهد ساعاتی را تدریس و برای چند موسسه مشاوره مدیریت در تهران، کیش، اهواز و نیز شهر مشهد سخنرانی خواهد داشت و نیز دو طرح کوچک‌مطالعات بازار یکی در حوزه مواد غذایی و دیگری برند سازی شخصی را در حال اجرا دارد./865/302/ب3

ارسال نظرات