۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۸۷۹۹۹
همزمان با دهه ولایت؛

جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در بقاع متبرکه آذربایجان غربی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی همزمان با عید سعید غدیر خم در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود.
حجت الاسلام برادري، سرپرست معاونت فرهنگي و اجتماعي اوقاف آذربايجان غربي

حجت‌الاسلام عیسی برادری، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، در تشریح برنامه های دهه ولایت افزود: براساس دستور العمل ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه ستاد های برگزاری جشن دهه ولایت در تمامی ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های استان تشکیل شده است.

 

وی گفت: ستادهای شهرستانی باید با جلب مشارکت خیری همچنین دستگاه‌های اجرایی دیگر در راستای برگزاری باشکوه‌تر «جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی» تلاش کنند.

 

حجت الاسلام برادری گفت: «جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی» همزمان با سراسر کشور در دهه ولایت در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود.

 

وی اظهار کرد: اقشار مردم همزمان با روز عید غدیر خم با در دست داشتن پرچم های علوی و دسته گل به صورت راهپیمایی و حرکت‌های نمادین برای شرکت در جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی عازم بقاع متبرکه می‌شوند.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اعلام کرد: امامزادگان غریب حسن، محمد و ابراهیم(ع) ارومیه، امامزادگان برگشاد و اسحاق سلماس، امامزادگان سید بهلول، سیدمحمد و بقعه شیخ نوایی خوی، تکیه حضرت ابوالفضل چایپاره، امامزاده تاج الدین علی و نظرگاه حضرت عباس میاندوآب از جمله بقاع متبرکه ای است که جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در آنجا برگزار می شود.

 

حجت الاسلام برادری خاطرنشان کرد: قرائت فرازهای منتخب از خطبه غدیر همراه با ترجمه از سوی علما و خطبا در امامزادگان و بقاع متبرکه از برنامه های اجرایی جشن عید غدیر در بقاع متبرکه است.

 

اول تا دهم مهرماه سال جاری مصادف با نهم لغایت هجدهم ذی‌الحجه 1436، عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم دهه ولایت نامگذاری شده است که جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی نیز در همین راستا در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود./936/302/ب2

ارسال نظرات