۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۸۸۰۱۵
به دلیل تعرض به مسجد الاقصی؛

اردن نسبت به تیره شدن روابط با رژیم صهیونیستی هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ پادشاه اردن هشدار داد که اقدامات تنش زای رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی قدس و مسجد مبارک الاقصی بر روی روابط امان و تل آویو تاثیر خواهد گذاشت.
مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ملک عبد الله دوم، پادشاه اردن، در دیدار با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که به اردن سفر کرده است، در واکنش به تشدید درگیری ها میان جوانان فلسطینی و عناصر پلیس صهیونیستی طی روزهای گذشته تصریح کرد که هر گونه اقدام تنش زای جدید در قدس بر روابط اردن و رژیم صهیونیستی تاثیر خواهد گذاشت.

 

وی افزود: رژیم صهیونیستی قبلا به ما اطمینان داده بود که چنین حوادثی تکرار نخواهد شد، اما متاسفانه ما امروز شاهد درگیری های شدید در قدس هستیم.

 

رژیم صهیونیستی که در سال 1994 با اردن توافقنامه صلح امضا کرده است، نظارت این کشور بر مقدسات اسلامی قدس را به رسمیت می شناسد.

 

اردن اواخر سال گذشته میلادی در اعتراض به تجاوزات رژیم اشغالگر قدس علیه مسجد الاقصی سفیر خود را از تل آویو فراخوانده بود و سه ماه بعد (اوایل فوریه گذشته) اجازه بازگشت سفیر خود به فلسطین اشغالی را داد. دولت اردن همچنین روز یکشنبه گذشته حمله نظامیان صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم کرد و از دولت صهیونیستی خواست از اقدامات تنش زا و حمله به اماکن مقدس دست بردارد.

 

گفتنی است مسجد مبارک الاقصی و شهر اشغالی قدس طی دو روز گذشته صحنه درگیری های شدید میان جوانان فلسطینی و پلیس رژیم صهیونیستی است و با وجود اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم مدعی شده بود که به یهودیان اجازه برگزاری آیین های مذهبی خود در این مسجد را نخواهد داد، شهرک نشینان افراطی یهودی طی از روز یکشنبه به بهانه فرا رسیدن اعیاد سال نوی یهودی وارد مسجد الاقصی می شوند و نظامیان ارتش و عناصر پلیس صهیونیستی هم به منظور حمایت از آنها به صحن های این مسجد حمله کرده و با نمازگزاران فلسطینی درگیر می شوند./994/ب902/د

ارسال نظرات