۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۸۸۰۴۸

بحرینی‌ها علیه محدودیت‎های دینی و مذهبی تظاهرات کردند

خبرگزاری رسا ـ مردم بحرین، در اعتراض به تلاش‎های آل‎خلیفه جهت کانالیزه کردن سخنرانی‎های روحانیت در این کشور تظاهرات کردند.
تظاهرات در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی تلاش دولت بحرین برای اعمال محدودیت هایی بر سخنرانی روحانیان این کشور، مردمِ خشمگینِ شهر ستره که پایتخت انقلاب بحرین شمرده می شود، به خیابان ها ریختند و تظاهرات کردند.

 

در بخشی از این تظاهرات که با حضور گسترده مردم برگزار شد، آیت الله الجدحفصی که او را شیخ المجاهدین می نامد و حسین رضی، حقوقدان بحرینی به سخنرانی پرداختند و زهره العالی، شاعر بحرینی هم قصیده ای اعتراض آمیز خواند.

 

شرکت کنندگان در این تظاهرات که تحت عنوان "دیانت ما عین سیاست ماست" برگزار شد، مخالفت خود را با دخالت حکومت آل خلیفه در شعائر دینی اعلام و تاکید کردند که "طغیانگران فاسد و جنایتکار آل خلیفه، صلاحیت دخالت در امور دینی را ندارند."

 

گفتنی است دولت بحرین که از هر فرصتی برای دخالت در امور دینی سوء استفاده می کند، اخیرا با صدور آیین نامه ای، هرگونه سخنرانی دینی، پیش از کسب مجوز را ممنوع کرد. پیش از این نیز، دولت بحرین، شماری از متولیان مساجد را اخراج و برای آنان جایگزین تعیین کرده بود./981/ب902/د

ارسال نظرات