۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۸۸۰۵۳
رییس شورای اجرایی حزب الله:

جریان 14مارس یک تهدید داخلی برای لبنان است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، نسبت به فتنه افروزی های جریان 14 مارس به شدت انتقاد کرد و گفت: اقدامات این جریان یک تهدید داخلی به حساب می آید.
حجت الاسلام نبيل قاووق، رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نبیل قاووق، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم یادبود یکی از شهدای مقاومت که در منطقه کفربلکی برگزار شد، به فتنه افروزی‌های حامیان جریان 14 مارس در لبنان اشاره کرد  و گفت: این جریان با حمایت خود از گروه‌های تکفیری در سوریه خطای جبران ناپذیری را مرتکب شده است.


وی افزود: اقدامات حامیان این جریان به طور مستقیم و غیر مستقیم برای لبنان یک تهدید به حساب می آید و متاسفانه حکومت مرکزی نیز نسبت به این تهدید مسامحه می کند.


 این روحانی لبنانی به ضعف دولت در مواجهه با تهدید تکفیری ها پرداخت و تاکید کرد: دولت استراتژی لازم برای مبارزه با تروریست‌ها را ندارد و اگر مقاومت با تکفیری ها در دل سوریه مبارزه نکند باید در شهرها و روستاهای لبنان به جنگ با تروریست های تکفیری بپردازد.


عضو ارشد حزب الله با بیان اینکه مرزهای لبنان همواره از سوی تکفیری‌ها تهدید می شود، ادامه داد: اینکه حزب الله و محور مقاومت در منطقه زبدانی به دستاوردهای ارزشمندی دست پیدا کرده است تاثیر مستقیم آن به حفظ امنیت لبنان باز می گردد و جلوی نفوذ نیروهای داعش را به خاک این کشور می گیرد.


نبیل قاووق تصریح کرد: زمانی که لبنان رهبری مبارزه با داعش را در سوریه به عهده دارد انتظار می رود که مسؤولان نیز شرایط داخلی کشور را در راستای وحدت ملی مساعد کنند تا محور مقاومت به پشتوانه ملت و نظام لبنان در منطقه به مواجهه با تکفیری هایی که در پی نفوذ به کشور هستند مقابله کند.


وی در پایان با ابراز تاسف از اقدامات سوء جریانات وابسته سیاسی به خارج گفت: کسانی که در لبنان در رأس کار هستند با حامیان سقوط دولت بشار اسد همسو بوده و به مدت 5سال است که در این مسیر بی نتیجه حرکت می کنند. این افراد کسانی هستند که فساد را در تمام ادارات دولتی نشر داده اند. /1321/ب901/د

ارسال نظرات