۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۸۸۱۳۰
رییس سازمان خصوصی سازی کشور:

بخش خصوصی با کوچک شدن دولت رشد می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان خصوصی سازی کشور گفت: باید کوچک کردن دولت را در نظر گرفت و تا دولت کوچک نشود بخش خصوصی رشد نمی کند و ضعیف می‌ماند.
اقتصاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی در نشست رسانه و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی که پیش از ظهر امروز سه شنبه 24 شهریورماه در دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها برگزار شد، با اشاره به آسیب های نظام رای گیری در کشور گفت: ساز و کارهای رای گیری در کشور به اندازه نیاز فراهم نشده است و نقش احزاب و تشکل ها و نهادهای مدنی به درستی مشخص نشده است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: به غیر از اصحاب رسانه ما تشکل دیگری در کشور نداریم که به تحلیل بپردازد و کاندیداهای انتخاباتی را مورد سوال قرار دهند و تصمیم سازی ایجاد کند.

 

رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه دو قوه مقننه و مجریه با رای مستقیم مردم انتخاب می شود، گفت: اگر نهادها و احزاب نباشد انتخابات برگزار می شود ولی اگر سازکار اجتماعی مناسب احزاب را داشته باشیم می شود نمی توان به راحتی رای جمع کرد، اگر این آسیب را حل نکنیم آسیب های اقتصاد ما از تک محصولی نفت بیشتر می شود.

 

حسینی با اشاه به اهمیت بخش خصوصی در حوره اقتصاد بیان کرد: در حوزه اقتصاد نیروها بدون ساماندهی شکل می گیرد و اقتصاد دولتی کشور را ساقط می کند و اگر دولت در اقتصاد نباشد بخش خصوصی  این کار ها را انجام دهد شود اگر اقتصاد را تحویل دولت دهیم کشور بسیار عقب می افتد .

 

وی در اداه افزود: آسیب در کشور تنها در حوزه اقتصاد نیست و اگر در انتخابات ساختار خوبی نباشد اقتصاد دولتی شرایط بدتری فراهم می کند لذا باید کوچک کردن دولت را در نظر گرفت تا دولت کوچک نشود بخش خصوصی رشد نمی کند و بخش خصوصی ضعیف می ماند.

 

رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی مورد حمله خیلی برخی افراد است، گفت: ما مقتدرانه سیاست بخش خصوصی را جلو می بریم و من از این گفته متأسف هستم که گفته می شود بخش خصوصی بدون رانت و تبانی در مزایده نمی تواند کاری پیش ببرد و باید این نگاه معیوب و آلوده را اصلاح کرد و رسانه ها در این راستا نقش مهمی دارند./818/202/ب3

 

ارسال نظرات