۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۸۸۱۶۵

بزرگترین رزمایش نظامی روسیه در سال 2015 آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ روسیه بزرگترین رزمایش نظامی خود در سال 2015 را با شرکت حدود 95 هزار نیروی دریایی، هوایی و زمینی و همچنین 7000 انواع تجهیزات نظامی آغاز کرده است.
روسيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت دفاع روسیه دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز رزمایش راهبردی فرماندهی و نیروها، موسوم به "مرکز-2015" آغاز شده است. این آخرین مرحله از آموزش عملیاتی و رزمی نیروهای مسلح روسیه و آموزش رزمی مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) در سال 2015 است.

 

رزمایش مرکز ـ 2015 در 20 نقطه در سراسر مناطق نظامی مرکزی روسیه که از رود ولگا تا رشته کوه‌های اورال و سیبری در شرق و همچنین مناطق دور دست شمالی این کشور را در بر می‌گیرد، در حال اجراست.


براساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، هدف از این رزمایش ارزیابی آمادگی سازمان پیمان امنیت جمعی، متشکل از نیروهای چند کشور شوروی سابق، در مواجهه با «نزاع‌های مسلحانه بین‌المللی» و شکست «واحدهای مسلح غیرقانونی» است.

 

بر پایه گزارش‌ها، این رزمایش که والری گراسیموف، رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه فرماندهی آن را بر عهده دارد، تا 29 شهریور (20 سپتامبر) ادامه خواهد داشت.

 

مسکو پس از کدورت پیش آمده میان روسیه و غرب بر سر بحران اوکراین و جدایی شبه‌جزیره کریمه از این کشور برای ارزیابی قابلیت‌های نظامی خود، در شمالگان تا خاور دور، چندین بار رزمایش نظامی برگزار کرده است؛ روابط روسیه و غرب پس از آغاز عملیات نظامی دولت کی‌یف برای سرکوب معترضانِ هوادارِ مسکو در مناطق دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین تیره‌تر شد.

 

کی‌یف و هم‌پیمانان غربی‌اش مدعی هستند مسکو با حمایت از نیروهای هوادارِ روسیه در امور داخلی اوکراین دخالت می‌کند، اما کرملین همواره چنین ادعایی را رد کرده است./982/ب101/د

ارسال نظرات