۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۸۸۱۸۳

گزارش مدیر مسجد الاقصی از تعرض صهیونیست‎ها به این مسجد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسجد الاقصی در تشریح آخرین اوضاع مسجد الاقصی از هجوم روزانه شهرک نشینان افراطی به این مسجد خبر داد.
نصب پرچم رژيم صهيونيستي در مسجد الاقصي

 

به گزارش مرکز رصد خبرگزاری رسا، شیخ عمر الکسوانی، مدیر مسجد الاقصی در گفت وگو با شبکه المیادین لبنان تصریح کرد که تاکنون 4 گروه افراطی از شهرک نشینان اسرائیلی در چند نوبت با یورش به این مسجد مقدسات مسلمانان را زیر پا گذاشتند.

 

وی افزود: نیروهای امنیتی نیز با حمایت از این افراط گرایان از اقدامات این افراد علیه مسلمانان پشتیبانی کردند و با شکستن پنجره‌های این مسجد به اقدامات خرابکارانه دست زدند.

 

مدیر مسجد الاقصی ادامه داد: بسیاری از مسلمانان که در مسجد در حال نماز بودند، دستگیر شدند. در برخورد خشونت آمیز افراد با نمازگزاران چند تن از آنان مجروح شدند و از ناحیه سر و چشم آسیب دیدند.

 

شیخ عمر تاکید کرد: نباید برای حمایت از مسجد الاقصی تنها به گروه‌های کوچک فلسطینی اکتفا کرد بلکه باید در کشورهای اسلامی و عربی یک جنبش عظیمی در حمایت از قبله اول مسلمانان شکل بگیرد.

 

الکسوانی با بیان اینکه جوامع بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد باید موضع صریحی را در راستای محکومیت این اقدامات داشته باشند، گفت: هر چند رژیم غاصب صهیونیستی به هیچ کدام از قطعنامه های سازمان ملل متحد اهمیت نمی دهد اما انتظار می رود که این سازمان ضمن محکوم کردن این یورش‌ها برای آزادی این مسجد از چنگ اسرائیلی‌ها اقدامی انجام دهد.

 

وی در پایان تصریح کرد: یورش‌ شهرک نشینان افراطی به مسجد الاقصی به صورت روزانه شده است و مسلمانان نمازگزار در این مکان مقدس احساس امنیت نمی کنند./1321/ب932/د

ارسال نظرات