۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۲۸۸۱۸۷
نویسنده فلسطینی:

اسلام عربستان بر پایه تندروی و افراط است

خبرگزاری رسا ـ نویسنده فلسطینی تصریح کرد که اقدامات داعش را در مسیر اهداف رژیم اشغالگر اسرائیل بوده و این جریان تروریستی درپی نابودی جهان است.
تيسير الخطيب، از انديشمندان کشورهاي عربي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تیسیر الخطیب، نویسنده و تحلیل‌گر فلسطینی در گفت‎وگو با شبکه تلویزیونی المیادین لبنان، به بررسی عوامل عقیدتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی گسترش جریان تروریستی داعش پرداخت و گفت: رژیم اشغالگر صهیونیستی با پیدا کردن نقاط ضعف مسلمانان و ایجاد فتنه و نفاق در بین آنان درپی متلاشی ساختن امت اسلامی است.


وی افزود: فلسفه پیدایش داعش ضربه به مسلمانان از درون است. رژیم صهیونیستی داعش را ایجاد کرد و از آن برای رسیدن به هدف‎های شوم خود بهره می‎برد.


این اندیشمند فلسطینی با اشاره به دیدگاه ادیان و ملل مختلف نسبت به رفتارهای اجتماعی تصریح کرد: ادیان مختلف خون انسان‎های بی گناه را محترم می‎شمارند و هرگز به خود اجازه تجاوز به آن را نمی‎دهند.


وی افکار جریان تروریستی داعش را خطرناک توصیف و تاکید کرد: برخی از افکار داعش پشتوانه برهانی قوی دارد ولی با کمی تامل و تفکر می توان به آنها پاسخ داد. این جریان تروریستی، رژیم اشغالگر اسرائیل را منزه از هر گونه گناه و مسلمانان را کافر می‎داند.


الخطیب، اسلام عرضه شده در ترکیه و عربستان را با یکدیگر متفاوت دانست و تصریح کرد: اسلامی که در ترکیه، لبنان و مصر تبلیغ می‎شود اسلام معتدل است ولی اسلامی که در عربستان عرضه می‎شود جز افراط و تفریط چیز دیگری ندارد.


وی افزود: با بررسی تاریخ عربستان در صد سال اخیر در می یابیم که عربستان فقط ظاهر یک کشور اسلام را دارد ولی در باطن به آن معتقد نیست و با آمدن عبدالوهاب که شاگرد مکتب ابن تیمیه بود چهره خشونت به این اسلام ظاهری افزوده شد.


نویسنده فلسطینی تصریح کرد که عربستان اسلام در آمیخته شده با افراط و تفریط را مانند ویروسی به افغانستان انتقال داد و موجب تشکیل گروه‎های تکفیری و تروریستی در آن شد./994/ب933/د

ارسال نظرات