۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۸۸۲۰۱
شورای مفتی‌های لبنان تأکید کرد؛

بی‎تفاوتی مسلمانان سبب گستاخی صهیونیست‎ها شده است

خبرگزاری رسا ـ شورای مفتی‌های لبنان اقدام شهرک نشینان افراطی در یورش به قبله اول مسلمانان را محکوم کرد و واکنش کشورهای عربی و سازمان‌های بین المللی را در قبال این اقدامات جنایتکارانه خواستار شد.
مجلس مفتي‌هاي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی یورش شهرک نشینان صهیونیستی افراطی به مسجد الاقصی و مسلمانان نمازگزار در آن، شورای مفتی‌های لبنان به ریاست شیخ عبداللطیف دریان، مفتی لبنان، ضمن تشکیل نشستی، بیانیه‌ای را در محکومیت این اقدام شهرک نشینان صادر کرد.


در این بیانیه آمده است: اقدام شهرک نشینان اسرائیلی افراطی یک تجاوز آشکار وحشیانه و تروریستی نسبت به نماز گزاران مسلمان مسجد الاقصی بود که با توهین به مقدسات آنان نیز همراه شد.


مفتی‌های لبنان در این بیانیه وحدت بیشتر مسلمانان را در حمایت از مسجد الاقصی خواستار شدند و افزودند: اگر مسلمانان در یک جبهه بودند و اجازه نمی دادند که اختلافات داخلی توان بازدارنده آنان را بکاهد، آیا باز هم اسرائیل غاصب جرأت جسارت به مسلمانان مسجد الاقصی را داشت؟


در این بیانیه آمده است: اگر اسرائیل احساس کند که پس از این توهین‌ها با اقدام کوبنده‌ای از سوی مسلمانان روبرو می شود، به خود اجازه نمی داد که به راحتی شعائر اسلام را زیر پا گذارد و احساسات میلیون‌ها مسلمان را جریحه دار کند.


این بیانیه همچنین در پایان به سکوت مجامع بین المللی در قبال این تجاوز آشکار اشاره کرده و آورده است: در صورتی که سازمان ملل متحد نسبت به اهمیت ندادن رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های صادره از این سازمان واکنشی نشان می داد، رژیم صهیونیستی سیاست یهودی سازی و توسعه شهرک سازی خود را متوقف می کرد اما با سیطره لابی‌های صهیونیستی در این سازمان اسرائیل از اجرای تمام قطعنامه‌ها به راحتی سر باز می زند./1321/ب902/د

ارسال نظرات