۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۵
کد خبر: ۲۸۸۲۴۳
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

باید راه‌های ازدواج آسان در جامعه تسهیل شود/ ازدواج در سنین بالا ایجاد مشکل می‌کند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از بالا رفتن سن ازدواج در کشور، گفت: باید تمام نهاد‌های اجرایی تلاش کنند تا شرایط ازدواج برای جوانان تسهیل شود.
برگزاري دوره ضمن خدمت ويژه فرهنگيان استان چهارمحال و بختياري با حضور حجت الاسلام قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور غروب سه‌شنبه در مراسم طرح پیوند آسمانی در صحن امام‌زاده حسن(ع) منطقه 17 تهران، گفت: ازدواج به‌طور کل مسأله مشکلی نیست و آیین همسر‌داری است که به‌طور کل سختی‌های خاص خود را دارد.

وی با اشاره به آیه از قرآن که ازدواج را حکمت می‌خواند، افزود: باید پس از عقد به اصول زندگی توجه ویژه شود، ضمن این‌که کسانی که از ترس مخارج ازدواج به‌سمت این آیین الهی نمی‌روند قطعا به قدرت الهی شک دارند، زیرا خداوند به صراحت گفته است که اسباب ازدواج زندگی را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار داشت: هر فردی روزی مختص خود را دارد و پس از ازدواج همان روزی را به خانه همسر خود می‌برد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد که باید بت مدرک گرایی در امر ازدواج شکسته شود و ادامه داد: امروز ازدواج مدرک‌ها باب شده است، در حالی‌که مطلقا سطح سواد افردا ارتباطی با قدرت همسرداری آنان ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با انتقاد شدید از موج تک فرزندی در کشور، ابراز داشت: از نظر عقلی و علمی هیچ توجیهی وجود ندارد که خانواده‌های تک فرزند موفق‌تر هستند، از این‌رو باید خانواده‌ها را به‌سمتی سوق داد که اقدام به بزرگ‌تر کردن جامعه کنند.

وی ایجاد وزارت ازدواج و یا تشکیل بنیادی با این هدف را امری لازم دانست و تاکید کرد: باید مسؤولان تمام تلاش خود را به‌کار بگیرند تا نهاد‌هایی در جامعه ایجاد شود که به تسهیل امر ازدواج برای جوانان در کشور کمک کند، ضمن این‌که نهاد‌هایی همچون سپاه، ارتش و بخش آکادمیک نیز باید فرهنگ ازدواج آسان را در جامعه گسترش دهند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور ازدواج در سنین پایین را راهی برای جلوگیری از مفسده خواند و ابراز داشت: باید جوانان در همان سن پایین به امر ازدواج رو بیاورند و اگر هم نمی‌توانند به‌سرعت وسایل زندگی را مهیا کنند با کمک خانواده‌های خود چند سالی به‌صورت عقد کرده باقی بمانند، ضمن این‌که بهتر است دختران در همان سن 13 سالگی عقد شوند و همسر‌داری را آغاز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان با پرداختن به نقش نهاد‌های آموزشی در کشور، تاکید کرد: در یک جمله می‌توان گفت که نهاد‌هایی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید از نظر زیر‌ساختی تغییر کنند و نگرشی را در بخش آموزشی دنبال کنند که فرد علاوه بر کسب سواد با مهارت وارد جامعه شود.

گفتنی است که این مراسم به‌همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران و با هدف تجلیل از واقفان خیر‌اندیش برگزار شده بود، ضمن این‌که در این مراسم 44 زوج با هدف ازداج ساده پیوند زندگی مشترک خود را آغاز کردند./856/202/ب3

ارسال نظرات