۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲
کد خبر: ۲۸۸۲۵۰
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه:

بازگشایی سفارت انگلیس با مسائل سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی سازگار نیست

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: انگلستان نقاب مذهب را بر چهره افراد زد تا به اسم مذهب موجب تشتت، اختلاف و درگیری در جهان اسلام شوند و تشکیلات جاسوسی در بین مسلمانان به وجود آورند.
انگلستان

حجت الاسلام محمود مهدی پور، محقق و پژوهشگر حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که انگلستان در بین کشورهای مشرق و اسلامی یکی از منفورترین چهره‌های استعمارگر شناخته می شود، گفت: سوابق استعماری این کشور در زمینه غارت دیگر کشورها، برای همه آشکار است.

 

وی با بیان این که عظمت کاذب انگلیس از بین رفته است، اما همچنان دست در دست آمریکا به دنبال اهداف استعماری خود است، گفت: مسلمانان نسبت به هیچ انسانی کینه ذاتی و درونی ندارند، اما تجربیات تاریخی را هیچ عاقلی حاضر به فراموشی نیست.

 

حجت الاسلام مهدی پور گفت: ده ها حادثه تاریخی وجود دارد که انگلستان به دنیای مشرق و کشورهای اسلامی ضربه های هولناک وارد کرده و تاکنون یک بار هم اظهار پشیمانی و اعلام تغییر موضع نکرده است.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این که ایجاد فرقه های کاذب، بزرگترین ضربه انگلیس به کشورهای اسلامی بوده است، گفت: فرقه هایی به نام دین وجود دارد که انگلستان در ایران، پاکستان و عربستان ایجاد کرده است.

 

وی با اشاره به این که وهابیت به اسم اسلام، دین و تسنن به عنوان یک جریان وابسته به استعمار انگلیس شناخته می شود که هم اکنون نیز ارتباط شان با یکدیگر برقرار است، گفت: انگلستان نقاب مذهب را بر چهره افراد زد تا به اسم مذهب موجب تشتت، اختلاف و درگیری در جهان اسلام شوند و تشکیلات جاسوسی در بین مسلمانان به وجود آورند.

 

به گفته وی، جدای از ضربات اقتصادی، ضربات فرهنگی وارد شده به اسلام از سوی انگلستان، از بزرگترین ضربه هایی است که در حافظه مردم منطقه ماندگار شده است.

 

حجت الاسلام مهدی پور، تحریم تنباکو و تأسیس قمارخانه در بلاد اسلامی را از نقشه های انگلیس دانست و گفت: اشغال ایران در جریان متفقین و کودتای 28 مرداد نیز از توطئه های انگلیس است.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به این که انگلستان در همه عرصه ها و دوره ها، تشکیلات منهای خدا، انقلاب و اصول اولیه انسانی رادنبال کرده تا به منافع اقتصادی خود دست یابد، گفت: افغانستان، عراق، هندوستان، پاکستان، بنگلادش، چین، هنگ کنگ و دیگر کشورها نیز زخم خورده انگلیس هستند.

 

وی با بیان این که در این شرایط باید دید ارتباط با انگلیس از اولویت‌های کشور است و یا نمی‌توان بدون ارتباط با این کشور زندگی کرد، گفت: برخی در این شرایط سفارت انگلیس را بازگشایی می کنند که این اقدامات برای جامعه مبهم است.

 

حجت الاسلام مهدی پور تأکید کرد: بازگشایی سفارت انگلیس با مسائل سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی سازگار نیست، از این رو از مسؤولان درخواست می شود خطای خود در ایجاد رابطه با انگلستان را در اسرع وقت جبران کنند./1307/302/ب3

ارسال نظرات