۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۸۸۲۵۵
کارشناس صدا و سیما:

زوج‌های جوان روش‌های صحیح رفتار در خانواده را نیاموخته‌اند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس صدا و سیما تربیت صحیح نسل های جوان و نوجوان را زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی دانست و گفت: بسیاری از ناهنجاری های زندگی های زناشویی ناشی از نا آگاهی زوجین در برقرار رابطه های صحیح با یکدیگر است که بسیاری از آن‌ها ناشی از عدم آموزش این اصول در زندگی دوران مجردی است.
حجت الاسلام تراشيون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون کارشناس رسانه و مشاور خانواده شب گذشته در مراسم پیوند آسمانی که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در آستان امامزاده شاهرضا برگزار شد اظهار کرد: آموزش روش های صحیح رفتاری برای زوجین نقش به سزایی در کاهش تنش های خانوادگی دارد.

 

 

وی در ادامه اذعان کرد: آمار نگران کننده طلاق در جامعه به سوی بروز یک بحران اجتماعی حرکت می کند در حالی که می توان با به کار گیری ساده ترین روش های رفتاری از شمار بالایی از این آمار کاست.

 

 

کارشناس رسانه عنوان کرد: یکی از معضلات نظام دانشگاهی کشور عدم آموزش روش های صحیح رفتار در خانواده است که متعاقب آن باعث تربیت نسلی شده است که علی رغم برخورداری از تخصص های زیاد در علوم و فنون فاقد توانایی کنترل محیط خانواده هستند.

 

 

حجت الاسلام تراشیون در بخش دیگری از سخنان خود تعلیم اصول صحیح رفتاری در محیط خانواده را مستلزم طی دوره های آموزشی در دوران قل از ازدواج دانست و گفت: آموزش این اصول باعث بینش صحیح زوجین در انتخاب همسر و همچنین برخورد صحیح با زوج مقابل در زندگی مشترک خواهد شد.

 

 

وی رعایت اصول ساده ای نظیر زیبا پوشی را از جمله مواردی دانست که تا حد زیادی معضلات خانوادگی را کاهش می دهد و تصریح کرد: عدم التزام زوجین به رعایت اصول ساده رفتاری باعث بروز تنش هایی می شود که حل آن ها گاه مدت های زیادی به طول می انجامد.

 

 

کارشناس رسانه کلی نگری مردان و جزئی نگری زنان را باعث بروز برخی اختلافات خانوادگی دانست و تأکید کرد: در بساری از موارد زنان و مردان و در خانواده انتظاراتی از طرف مقابل دارند که شاید تنها برخی ویژگی های ژنتیکی باعث آن ها بوده و همسران در اعمال آن ها عمد و سهوی نداشته اند.

 

 

حجت الاسلام تراشیون تأکید کرد: توجه به ویژگی های روحی همسر در کانون خانواده و رعایت نکات مهم رفتاری مستلزم آموزش، آگاهی و تمرین این الگوهای رفتاری است.

 

 

وی اظهار کرد: درک متفاوت زوجین، به علت تفاوت در خلقت است و از همین جهت در جلسات مشاوره به زوجین سفارش می شود به جای ایراد گرفتن از طرف مقابل به شناسایی علل ضعف های رفتاری و اصلاح آن ها اقدام کنند.

 

 

کارشناس صدا و سیما تربیت صحیح نسل های جوان و نوجوان را زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی دانست و گفت: بسیاری از ناهنجاری های زندگی های زناشویی ناشی از نا آگاهی زوجین در برقرار رابطه های صحیح با یکدیگر است که بسیاری از آن ها ناشی از عدم آموزش این اصول در زندگی دوران مجردی است./868/202/ب3

ارسال نظرات