۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۸۸۳۲۵

تظاهرات امروز معترضان لبنانی‌ به درگیری با نیروهای امنیتی کشیده شد

خبرگزاری رسا ـ تجمع معترضان لبنانی همزمان با برگزاری دومین جلسه گفت‌وگوی رؤسای فراکسیون‌های پارلمانی با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.
تظاهرات در بيروت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تظاهرات امروز (چهارشنبه) معترضان لبنانی در اعتراض به تداوم بحران «انباشت زباله» و عدم حل پرونده‌های داخلی، ساعتی قبل از آغاز دومین جلسه گفت‌وگوی رؤسای فراکسیون‌های پارلمانی آغاز شد.

 

معترضان لبنانی با نشستن بر روی زمین در  اطراف مقر پارلمان، کناره گیری طبقه سیاسی را خواستار شدند. خانواده‌های گروگان‌های نظامی لبنان نیز به معترضان پیوستند.

 

بر اساس این گزارش، تظاهرات امروز معترضان لبنانی ساعتی قبل از شروع رسمی دومین جلسه گفت‌‌وگوی رؤسای فراکسیون‌های پارلمانی با حضور «تمام سلام» نخست وزیر در مقر پارلمان، هم‌زمان با ورود برخی شخصیت‌های سیاسی به محل گفت‌وگو آغاز شد.

 

تلویزیون روسیا الیوم نیز اعلام کرد که معترضان بزرگراه مقابل دادگاه نظامی بیروت را قطع کردند. نیروهای امنیتی سعی می‌کنند که معترضان ار از نزدیکی مقر پارلمان دور کرده و به سوی میدان شهدا هدایت کنند.

 

تلویزیون اسکای نیوز عربی نیز از بروز درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی در مقابل یکی از ورودهای پارلمان لبنان خبر داد و علت آن را دستگیری یکی از معترضان از سوی نیروهای امنیتی اعلام کرد.

 

بر اساس این گزارش، اعضای کمپین‌های «بویتان درآمد» و «می‌خواهیم محاکمه کنیم» با تجمع در مقابل ساختمان روزنامه «النهار» در نزدیک مقر پارلمان، هدف اصلی تظاهرات خود را مخالفت با جلسات گفت‌وگو اعلام کردند.

 

این گزارش حاکی است که نیروهای امنیتی لبنان جهت جلوگیری از بروز تنش و درگیری‌، همانند جلسه نخست تدابیر امنیتی فوق العاده‌ای را در اطراف مجلس نمایندگان اتخاذ کرده و مسیر ویژه‌ای را برای ورود چهره‌های سیاسی به مقر پارلمان تدارک دیدند.

 

جلسه رسمی گفت‌‌وگوی رؤسای فراکسیون‌های پارلمانی با حضور «تمام سلام» نخست وزیر، به دعوت «نبیه بری» رییس پارلمان ساعت 12 ظهر به وقت بیروت (13:30 به وقت تهران) در مقر قوه مقننه لبنان آغاز خواهد شد./1321/ب102/د

ارسال نظرات