۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۸۸۳۴۷
یکی از روحانیان لبنانی:

آل‎سعود در اداره حرمین شریفین تک‎روی می‎کند

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان لبنانی تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید برای ترسیم راهبردهای جدید درتعامل با موضوع حج و آبادانی اماکن مقدسه اعمال فشار کنند تا این قضیه به کشوری واحد که استبداد رأی دارد محدود نشود.
حجت الاسلام صادق نابلسي، امام جماعت مسجد الزهرا (س) صيدا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صادق نابلسی از روحانیان لبنانی در پیامی تاکید کرد: سازمان همکاری اسلامی باید برای مقابله با تک‌روی‌های عربستان در اداره موسم حج و حرمین شریفین تحت فشار قرار گیرد.

 

این روحانی لبنانی درباره حادثه مرگبار سقوط جرثقیل در مکه مکرمه اظهار داشت: همه ساخت و سازها و طرح‌های عمرانی جدید در اطراف حرم کعبه مورد موافقت کشورهای اسلامی نبوده و به تصمیم مطلق رژیم آل سعود انجام شده است.

 

وی تاکید کرد: گویی حرم کعبه متعلق به کشوری مشخص و ملک خصوصی یک خاندان است و اگر تسلیم این امر شویم که عربستان حق دارد بدون مشورت با کشورهای اسلامی دست به ساخت و سازهای وسیع در اطراف حرم بزند، اما نمی‌توان اجازه داد که این اقدامات خود را در هر زمانی و بدون در نظر گرفتن جان حجاج آن هم در زمان حج انجام بدهد.

 

شیخ نابلسی افزود: ساخت و سازهای اطراف حرم نه شب و نه روز متوقف نمی‌شود و این خطری برای جان میلیون‌ها مسلمانی است که از اقصی نقاط جهان خود را به حرم امن الهی رسانده‌اند.

 

وی افزود: زائران حرم مکه و مدینه متوجه هستند که تدابیر واقعی برای تامین سلامت حجاج در نظر گرفته نشده و اصلا مقامات سعودی مراعات موسم حج را نکرده‌اند، در حالی که باید ساخت و سازهای اطراف حرم در این موسم متوقف و احتیاط‌ های لازم برای ممانعت از وقوع چنین فجایعی در نظر گرفته می‌شد.

 

شیخ نابلسی گفت: مقامات عربستان اصلا به حرف کسی گوش نداده اند و به ملاحظات برخی کشورهای اسلامی برای حفظ جان حجاج، توجهی ندارند.

 

این روحانی لبنانی افزود: سازمان همکاری اسلامی باید برای مقابله با تک روی‌های عربستان در اداره موسم حج و حتی اداره حرمین شریفین تحت فشار قرارگیرد و باید هیئتی از همه کشورهای اسلامی تشکیل شود تا سفرها به مکه و مدینه را به صورتی نظام‌مند و متمدنانه تنظیم و از بی‌نظمی و هرج و مرج حاکم در انتقال حجاج جلوگیری کند./1321/ب902/د

ارسال نظرات