۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۸۸۳۷۴
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده:

بهره مندی از خلاقیت عامل رشد توسعه اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: کارآفرینی و کسب درآمد عامل تغییر و بهرمندی از خلاقیت و نوآوری موتور محرکه اقتصادی و رشد اقتصاد است.
خانم دکتر ملاوردي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهین دخت ملاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در دومین همایش بین المللی «نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار» با موضوع کارآفرینی اشتغالزایی که پیش از ظهر امروز در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، گفت: هدف توسعه پایدار بشر و رشد اقتصادی با یاری همه گروه های اجتماعی امکان پذیر است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: مشارکت زنان در توسعه اقتصادی مورد توجه نظریه پردازان است و جامعه باید توسعه پایدار بر مفهوم پایداری خلق کند.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه شاخص توانمندی جنسیتی در میزان تحقق مورد ارزیابی است، اظهار داشت: شرکت زنان در مشاغل مدیریتی و حرفه ای نشانگر اهمیت زنان به موضوع رشد توسعه اقتصادی است.

 

ملاوردی خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری زن و مرد با برداشتن نابرابری اقتصادی و نابرابری جنسی محقق می شود، باید موانع از سر راه برداشته شود تا ساختار اجتماعی برای رسیدن به این هدف تحقق یابد.

 

وی با بیان اینکه کارآفرینی و کسب درآمد عامل تغییر و بهرمندی از خلاقیت و نو آوری موتور محرکه اقتصادی و رشد اقتصاد است، تصریح کرد: مشارکت زنان در این زمینه تأثیرگذار است و باید اشتغال پایدار برای آنها فراهم شود.

 

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانوده با انتقاد از اینکه کار آفرینی و اشتغال پایدار در کشور اسلامی از زیر ساخت های مناسبی برخوردار نیستند و با کشورهای توسعه یافته تفاوت دارد، گفت: نرخ باسوادی در کشور اسلامی نشان می دهد که زنان مسلمان اماده مشاغل مدیریتی نیستند و باید به توانمندی شخصیت اجتماعی زنان توجه کرد.

 

ملاوردی در ادامه افزود: هدایت کارآفرینی زنان برنامه عملی سازمان همکاری اسلامی و ترقیب کار آفرینی زنان به منظور دسترسی بهتر از آموزش است و در جلاس هشت کشور توسعه یافته اشاره شد که توانمندسازی زنان روستایی تشویق زنان جامعه است.

 

وی با توجه به چالش ها و فرصت مشترک زنان برای راهبرد و ترویج توسعه، گفت: برنامه ریزی زنان در امور خانواده با بومی کردن و الگوی  توامند سازی و شفافیت در این مسیر منجر به موفقیت زنان در این عرصه می شود.

 

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانوده با بیان اینکه باید موانع اشتغال زنان برداشته شود: گفت: توجه به کارآفرینی زنان در اشتغال نقش و سهم زنان در برنامه چشم انداز دولت منجرر به رشد اقتصادی است و با این نگاه زاویه تحقق اهداف و توسعه برای جامعه ایران  را به ارمغان می آورد./818/202/ب3

 

ارسال نظرات