۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۸۸۴۲۳
جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان:

مهم‌ترین هدف وضع قوانین در حوزه فضای مجازی، بهره‌وری بهتر از وقت طلاب است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به تهدیدات و فرصت های فضای مجازی، گفت: قوانین و آیین نامه هایی برای پیشگیری از آسیب های شبکه های اجتماعی در حوزه پیش بینی شده که نخستین هدف آن ها این است که بیشترین وقت طلاب صرف فراگیری علوم و تهذیب نفس شود.
حجت الاسلام عليرضا باطني

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با مشکلاتی که می تواند در اثر ورود به فضای مجازی و استفاده از نرم افزارهای شبکه های اجتماعی موبایلی برای طلاب جدیدالورود و حوزه های علمیه ایجاد شود، گفت: تهدیداتی که امروز از بیرون متوجه جوانان و نوجوانان است، همان تهدیدات با کم و زیاد متوجه طلاب جوان حوزه ها هم هست.

 

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است که آسیب های ناشی از این فضاها بر طلاب حوزه های علمیه به حداقل یا به صفر برسد و طلاب علاقمند به فراگیری علوم اهل بیت(ع)، بحث ورود به شبکه های اجتماعی به عنوان یک تهدید، اگر با نگاه دیگری بررسی شود، می تواند یک فرصت هم باشد، در معاونت تهذیب  و تبلیغ حوزه های علمیه تدابیری در این باره اندیشیده شده، آیین نامه هایی حاکم بر مدارس و طلاب، به خصوص در مورد خوابگاه ها داریم که لازم است تا مسؤولان مدارس و مسؤولان خوابگاه ها نسبت به آن ها توجه جدی داشته باشند.

 

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، افزود: این تدابیر با 2 هدف اندیشیده شده است، مهم ترین هدف این است که بیشترین فرصت و وقت طلاب مصروف تحصیل علوم حوزوی و دریافت تربیت اسلامی شود و اصل کار که همان تعلیم و تربیت دینی است، مغفول نماند، مسأله بعد این است که به هر حال امروز در شرایط جنگ نرم هستیم و دشمن سعی دارد تا از طریق فضای مجازی فتنه اگیزی کند و شبهات دینی و اعتقادی را در میان جوانان گسترش دهد و ایمان نوجوان و جوان ما را متزلزل کنند، اعتقادات را سست کنند و هیجانات شهوانی و جنسی را در آن ها برانگیخته کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین باطنی بیان داشت: ما باید بسیار مراقب باشیم تا مبادا این موارد به حوزه ها وارد شوند و طلبه های ما را مورد هجمه قرار دهند، هدف بعدی قوانین وضع شده درباره فضای مجازی، حفاظت از حوزه ها در برابر این تهدیدات است که امیداریم تا این اهداف با اجرای این قوانین حاصل شوند، گر چه مهمترین هدف وضع قوانین در حوزه فضای مجازی بهره وری وقت طلاب حوزه هاست.

 

وی با مطلوب ارزیابی کردن امکانات حوزه های علمیه، ابراز داشت: امروز همه شرایط بر خلاف گذشته فراهم است، فضاهای آموزشی و امکانات کمک آموزشی، مسئولان دلسوز و توانمند، بودجه و اعتبارات در حد و اندازه لازم پیش بینی شده تا تنها دغدغه طلاب حوزه تحصیل علم و تهذیب نفس باشد.

 

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، با توصیه طلاب جوان به بهره گیری از وقت و امکانات حوزه در جهت تحصیل هر چه بهتر علوم حوزوی، گفت: البته در کنار برنامه های آموزشی، برنامه های تربیتی، فرهنگی و وررشی در قالب امور فوق برنامه و اردوهای مذهبی و فرهنگی، برای طلاب عزیز در نظر گرفته شده و آن چه برای حفظ نشاط یک جوان در محیط آموزشی لازم است، به فراگیران علوم دینی ارائه می شود، امیدواریم که ثمرات این امکانات و برنامه ها را در وروردی های جدید و سال های آتی حوزه شاهد باشیم. /869/302/ب3

ارسال نظرات