۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۸۸۴۲۶
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد؛

پنجمین جشنواره صنعت چاپ استان قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام اسماعیلیان از برگزاری پنجمین جشنواره صنعت چاپ همراه با تجلیل از فعالان و پیشکسوتان و خادمان فرهنگ مکتوب چاپ و نشر استان قم خبر داد.
حجت الاسلام اسماعيليان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: همزمان با پانزدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ ایران، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره صنعت چاپ قم، همراه با تجلیل از فعالان و پیشکسوتان و خادمان فرهنگ مکتوب چاپ و نشر، شنبه 28 شهریور ماه 94، ساعت 20 در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهد (عج) واقع در جمکران، بلوار انتظار برگزار می‌شود.

 

 وی در ادامه با بیان اینکه این جشنواره با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و اتحادیه چاپخانه‌داران این استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: این مراسم با حضور سید مهدی صادقی، استاندار قم، محمدرضا برازش، مدیر کل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد، عباس دانشی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و مسئولان این استان برگزار می‌شود.

 

 سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعداد آثار رسیده در بخش‌های مختلف این جشنواره افزود: در پنجمین جشنواره صنعت چاپ قم، در بخش چاپ 25 واحد با ارائه 150 اثر، در بخش صحافی جلدسخت 12 واحد با 36 اثر، در بخش صحافی جلد نرم 16 واحد با 65 اثر، در بخش لیتوگرافی 7 واحد با 25 اثر، در بخش کانون تبلیغاتی 6 واحد با 32 اثر، در بخش صحافی تک جلدی 3 واحد با 15 اثر و در بخش مدیریت پروژه 4 واحد با 10 اثر شرکت کردند.

 

اسماعیلیان درباره داوری آثار پنجمین جشنواره صنعت چاپ قم، توضیح داد: هیات داوری جشنواره پنجم با حضور استادانی چون آقایان رحیم اعتمادی، ترابعلی احمدی، اصغر محمدی، رضا نوری و داوود قاسمی کار داوری آثار را به انجام رسانیده است، از نگاه هیات داوران آثار راه یافته به بخش نهایی جشنواره از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردار بوده به گونه‌ای که رقابت بسیار نزدیک، قضاوت و انتخاب برترین‌ها را دشوار کرده است.

 

 وی یادآور شد: صنعت چاپ استان قم به مدد تلاش خستگی‌ناپذیر دلسوزان و فعالان این صنعت و حمایت و عنایت مسؤولان و سیاستگذاران در حال رشد و بالندگی بوده و در پی دست یافتن به جایگاه متعالی خویش است./998/د101/ف

 

منبع: اداره ارشاد و فرهنگ استان قم

ارسال نظرات