۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۸۸۴۵۴

آغاز به کار کنفرانس بین المللی اسرای فلسطینی در اردن

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس بین المللی اسرای فلسطینی امروز چهارشنبه در اردن آغاز شد.
کنفرانس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، برنامه های کنفرانس بین المللی اسرای فلسطینی امروز چهارشنبه در امان ـ پایتخت اردن ـ آغاز شد. 


این کنفرانس با شعار "حمایت حقوقی از اسرا و بازداشت شدگان مسئولیت و تعهد بین المللی" و با حضور عاطف طراونه رییس پارلمان اردن، تعدادی از شخصیت های فلسطینی و اردنی و خانواده های اسرای فلسطینی در زندان های اسرائیلی برگزار شد.

 

طراونه با ایراد نطقی در آیین گشایش این مراسم از تلاش های مقامات امان در راستای پیگیری مساله اسرای فلسطینی و عربی در زندان صهیونیستی تقدیر و تشکر کرد. 

 

وی خاطرنشان ساخت: حل و فصل مساله فلسطین تنها کلید حل بحران های منطقه خاورمیانه به شمار می رود.

 

وی تصریح کرد: ملک عبدالله پادشاه اردن نهایت تلاش خود را برای دفاع از فلسطین؛ به ویژه شهر قدس و مسجدالاقصی انجام می دهد.

 

از سوی دیگر، حسن العوری مشاور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین متن سخنرانی وی را قرائت کرد. 

 

در این سخنرانی آمده است که دشمن صهیونیستی به شکنجه و سرکوب اسرای فلسطینی؛ به ویژه کودکان در زندان های اسرائیلی شدت بخشیده است و باید محافل حقوقی برای حمایت از این اسرا و واداشتن دشمن صهیونیستی به احقاق حقوق تعریف شده در منشورها و قوانین بین المللی دست به تحرکاتی بزنند.


 
وی از نقش اردن در زمینه حمایت از فلسطینیان تمجید کرد و گفت: برگزاری این کنفرانس در امان نشانگر اهتمام پادشاهی این کشور به مساله فلسطینیان و رنج و محنت هایشان است.

 

از سوی دیگر، رییس کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین گفت: مساله اسرای یک مساله انسان دوستانه و عدالت خواهانه است، رژیم اشغالگر قدس تمامی ارزش های بشردوستانه و منشورهای بین المللی حقوق بشر را نقش می کند. 

 

عیسی قراقع تصریح کرد: حمایت از آرمان اسرای فلسطینی به مثابه حمایت از عدالت جهانی و ارزش های بشردوستانه است.

 

وی ضمن تاکید بر لزوم آزادی تمامی اسرای فلسطینی، خاطرنشان ساخت: باید از پیوستن کشور فلسطین به دیوان بین المللی کیفری در جهت تعقیب و محاکمه و مجازات سران رژیم اشغالگر قدس به خاطر نقض حقوق اسرای فلسطینی استفاده کرد.

 

وی تعداد اسرای فلسطینی در زندان های صهیونیستی را 6 هزار نفر تخمین زد و گفت که آنان در میان 18 زندان و بازداشتگاه و شکنجه گاه و اسارتگاه توزیع شده اند که 51 تن از آنان بیش از 20 سال از عمر خود را و 16 تن دیگر هم بیش از 25 سال از عمر خود را در پشت میله های زندان های اسرائیلی سپری کرده اند که قدیمی ترین آنها کریم و ماهر یونس می باشند که نزدیک به 32 سال از عمرشان را در اسارت سپری کرده اند.

 

گفتنی است که ماموران صهیونیستی اسرای فلسطینی را در زندان های آماج وحشیانه ترین شکنجه ها قرار می دهند./982/ب103/د

ارسال نظرات