۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۲۸۸۵۳۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مشارکت کشاورزان خراسان شمالی در بازسازی عتبات عالیات، برگزاری 150 برنامه به مناسبت هفته ازدواج و اجرای 170 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس از جمله عناوین اخبار استان خراسان شمالی هستند.
اخبار كوتاه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی گفت: 12 پسته کار روستای امیرآباد شهرستان جاجرم در خراسان شمالی بخشی از درآمد محصول پسته خود را به ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند.

 

سرهنگ محمد صفری اظهار کرد: این تعداد کشاورز از امسال سالانه 300 کیلوگرم پسته به این ستاد اهدا می کنند که در سال های بعد این میزان افزایش خواهد داشت.

 

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون مردم خیر و نوعدوست این استان یک میلیارد ریال کمک نقدی و 50 گرم طلا برای بازسازی ستاد عتبات عالیات کمک کردند و همچنین 36 نفر استادکار برای انجام فعالیت های ساختمانی از خراسان شمالی به عتبات عالیات اعزام شده اند.

 

صفری سهمیه امسال ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان را 15 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به جمعیت 850 هزار نفری این استان، اگر هر فرد سالانه 20 هزار ریال به ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان کمک کند سهمیه امسال تحقق پیدا می کند.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی گفت: چنانچه افراد و خیرینی قصد دارند برای پیاده روی زائرین در اربعین امسال خدماتی ارائه دهند این ستاد آمادگی ارائه برای جا و مکان را دارد.

 

برگزاری 150 برنامه در خراسان شمالی به مناسبت هفته ازدواج

امان الله فیروزه، معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی، گفت: با تشکیل جلسه ستاد سامان دهی امور جوانان استان، در ابتدای هفته جاری، اجرای 150 برنامه برای ازدواج آسان در استان قطعی شد.

 

وی افزود: شامگاه امشب پس از برپایی نماز مغرب و عشاء، جشن ازدواجِ 5 زوج جوان در کنار امامزاده سید عباس(ع) بجنورد در راستای ترویج ازدواج آسان برگزار خواهد شد.

 

این مسؤول با بیان اینکه برنامه ازدواج آسان این 5 زوج با همکاری کمیته امداد، اداره کل اوقاف و کانون ازدواج آسان انجام می شود، عنوان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی-ورزشی، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، آموزش آنلاین ازدواج آسان و آموزش مهارت های زندگی از جمله برنامه های معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در هفته ازدواج آسان است.

 

وی از راه اندازی مجمع خیرین ازدواج در آینده نزدیک با همکاری اداره کل اوقاف خبر داد و گفت: برنامه هایی هم برای روستاها در این هفته خواهیم داشت.

 

فیروزه بیان کرد: متاسفانه با افزایش طلاق در روستاها هم روبرو هستیم که لزوم توجه به بحث فرهنگ و نهادینه کردن ازدواج آسان با برگزاری دوره های آموزشی مهارت های زندگی برای زوج های جوان روستاها از برنامه های اداره کل ورزش و جوانان است.

 

اجرای بیش از 170 برنامه در هفته دفاع مقدس در شیروان

فرمانده سپاه شیروان از اجرای بیش از 170 برنامه در سطح حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج این شهرستان در هفته دفاع مقدس خبر داد.

 

سرهنگ علی اصغر امیری گفت: هفته دفاع مقدس آینه ای است که باید توانمندی های خود را در آن دید.

 

وی اظهار کرد: تاریخ پر افتخار بسیج ثابت کرده در راه دفاع از آرمان ها و اسلام همیشه در صحنه خواهد بود و امسال نیز همچون سال های گذشته برنامه های گرامی داشت این هفته در شان رزمندگان و ایثارگران برگزار می شود.

 

امیری افزود: باید روحیه انقلابی و ولایت مداری را با قدرت هرچه تمام تر در بدنه بسیج انتقال داد تا این سرمایه های گرانبها و عزیزان بتوانند با اقتدار از دستاوردهای انقلاب پاسداری کنند.

 

امیری برگزاری سه یادواره شهدای گرانقدر، عطر افشانی گلزار شهدا، دیدار با امام جمعه، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، رژه موتوری، بیان خاطرات جبهه و جنگ توسط رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس در مدارس و برگزاری نشست های بصیرتی و همایش ها را از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد.

 

وی برپایی برنامه های ورزشی همچون پیاده روی عمومی و کوهپیمایی،افتتاح پروژه های عمرانی بسیج، دیدار با خانواده جانبازان و ایثارگران و شهدای معزز، برگزاری محافل باشکوه دعا به یاد شب های عملیات، حضور پرشور و سازماندهی شده بسیجیان در نماز عبادی سیاسی جمعه، تجلیل از ایثارگران و رزمندگان را از دیگر برنامه های این هفته دانست.

 

آیت‌الله موسوی بجنوردی از مفاخر ارزشمند خراسان شمالی بود

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آیت‌الله موسوی بجنوردی (ره) از مفاخر ارزشمند خراسان شمالی است، گفت: باید همایش ملی بزرگداشت وی در خور این عالم فرزانه برگزار شود.

 

قاسم جعفری در نشست انجمن مفاخر استان اظهار کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله میرزا حسن موسوی بجنوردی (ره) گامی ارزنده است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی همچنین بر ایجاد موسسه علمی فرهنگی به اسم وی در استان تأکید کرد.

 

وی با بیان اینکه آیت‌الله موسوی‌بجنوردی(ره) از مفاخر ارزشمند منطقه است، تصریح کرد: باید حرکتی علمی، فرهنگی و ماندگار اتفاق بیفتد تا ثمرات مستقیم و غیرمستقیم آن را در راستای معرفی هر چه بهتر مفاخر ببینیم./9314/203/ب2

ارسال نظرات